Peter Lilja Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Hej allihop! Hur mycket är det som passar mellan Silvertop(ST) och Blacktop(BT) egentligen? Jag vet att BT har solida tryckare, men där slutar också mitt kunnande.Skiljer det något på blocken? Söker man bland trimningsfirmor somm säljer delar verkar de inte skilja mellan motorerna. Saken är den att jag har fått tag på en BT-motor som bara gått ca 20 mil, mad trasig topp (ventilhaveri), och jag har en nyrenoverad ST-topp liggannde. Går dat att montera den på BT:n? Hoppas att någon där ute kan glänsa med sin kunskap och dela med sig till en okunnig gubbe. Tack på förhand // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Hej du har PM //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted March 27, 2022 Share Posted March 27, 2022 On 2010-05-25 at 21:39, Peter Lilja sade: Hej allihop! Hur mycket är det som passar mellan Silvertop(ST) och Blacktop(BT) egentligen? Jag vet att BT har solida tryckare, men där slutar också mitt kunnande.Skiljer det något på blocken? Söker man bland trimningsfirmor somm säljer delar verkar de inte skilja mellan motorerna. Saken är den att jag har fått tag på en BT-motor som bara gått ca 20 mil, mad trasig topp (ventilhaveri), och jag har en nyrenoverad ST-topp liggannde. Går dat att montera den på BT:n? Hoppas att någon där ute kan glänsa med sin kunskap och dela med sig till en okunnig gubbe. Tack på förhand // Peter Hur är det, går det att montera en topp från Ford Silvertop på ett Blacktop block? /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemeco Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 (edited) Blacktop topp går att montera på en silvertopp tvärtom vet jag inte, är det inte så att man vill åt blacktoppen mekaniska tryckare samt att den har lite bättre kanaler, Själv åkte jag ,med Silvertopp i min Caterham 227 svänghjulshästar (186 på hjulen) på förgasare, 2 mm större insugsventilr , 1 mm större avgasventiler samt portning av kanalerna, kam ca 290 i duration, smidda kolvar med uttag för större lyft och stakar. Stensäker motor, inga haverier. Bengt Metz Edited April 20, 2022 by bemeco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts