Jump to content

Kroma plast?


Pågen

Recommended Posts

Har en gammal bil som skulle må bra av en liten uppfräschning invändigt, bl.a. är det vissa plastdelar som från början varit kromade men som nu sett sina bästa dagar, har läst om nya metoder för att kroma om, någon som känner till det? Eller finns det någon färg man kan spruta på själv som ser OK ut? Har för mig att hobbex hade chromelack på sprayburk på 80-talet...

Link to comment
Share on other sites

nja det blir inte som krom precis och brukar vara känsligt om man t.ex. tar på det så blir det matt. man kanske behöver klarlacka det?

Link to comment
Share on other sites

Biltema har en kromsprayburk. Skall man bedöma kromresultatet av hur burken plastkapsyl ser ut så borde den här sprayen vara den kompletta ersättningen för alla typer av kromning.

artno=361014

36-1014_m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Biltema har en kromsprayburk. Skall man bedöma kromresultatet av hur burken plastkapsyl ser ut så borde den här sprayen vara den kompletta ersättningen för alla typer av kromning.

Det är bara en extremt finkornig metallic-lack. Ser ut som om man kört med fin smärgelduk i bästa fall, men tål inte beröring över huvud taget förrän den fått härda några veckor, och försöker man lägga klarlack på den så blir den bara grå... Vet inte riktigt vad man ska ha den till, egentligen! :D

Link to comment
Share on other sites

Hade man bara någonstans att hållas skulle man nog tjäna in det på en dags jobb med tanke på vad de vill ha för liknande jobb... Kan inte cealm köpa och ha det i skogen? Sedan skickar vi bara delarna till honom så är det klart!

Link to comment
Share on other sites

Nja, målning, lackning och kromning är inte min grej. Inte heller att putsa på bilar. Men ni har rätt den som ändå hade en hobby att pyssla med.

Jag har två saker som jag legat lågt med ett tag, det ena är modellflyg, flög bara en gång på hela 2009 och amatörradio. Har en bunt med stationer men inte riktigt drivet att komma igång med telegrafin eller pratet igen. Har haft cert i 35 år.

En bra idé faktiskt, skall bara byta frambromsar på V70 först sedan ..... får vi se.... om jag kan få till någon bra hobby.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...