Jump to content

Är måttet reviderat på bakvagnen i Gibbs bok?


Pågen

Recommended Posts

Håller på att kapa till RS3 som ger måttet på bakvagnsbredden, men jag har för mig att jag läst att det är fel mått på den, i boken är den 471 mm och sedan sitter fästena för nedre bakre länkarmen på utsidan av RS1 och RS2. Om RS3 är för lång kommer hubbarna för långt ut och är den för kort kommer de för långt in. Var det begripligt?

post-3221-127004962698_thumb.jpg

Edited by Pågen
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag satt ihop bakaxeln på bänken och det stämmer inte med måtten i boken, finns det olika längd på drivaxlarna, den ena är ju redan kortare (de sitter väl fel just nu?) men finns det ännu kortare? Jag skulle behöva runt 550 mm på RS3 där boken anger 471 mm! Får väl ge mig ut och mäta länkarmarna så inte de har fel mått. Spårvidden är även den rejäl, 157 cm mellan anliggningsytorna för bromstrummorna.

post-3221-127006290207_thumb.jpg

post-3221-127006292155_thumb.jpg

post-3221-127006293708_thumb.jpg

Edited by Pågen
Link to comment
Share on other sites

Hej Pågen

Kolla på forumet där finns reviderade mått för okortade drivaxlar om det är det du kör med. Han "glömmer" att nämna det i boken liksom en del andra bra o ha grejor.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Här finns alla rättelser till boken. Länk till haynes

Vill minnas att han förlänger bärarmarna bak med 10 mm på varje sida.

Och ja, de måste sitta fel. Annars skulle bokens mått på kardantunneln vara helt upp åt väggarna :o

Edited by RoXa
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...