Pågen Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Håller på att kapa till RS3 som ger måttet på bakvagnsbredden, men jag har för mig att jag läst att det är fel mått på den, i boken är den 471 mm och sedan sitter fästena för nedre bakre länkarmen på utsidan av RS1 och RS2. Om RS3 är för lång kommer hubbarna för långt ut och är den för kort kommer de för långt in. Var det begripligt? Edited March 31, 2010 by Pågen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayman Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) nvm Edited April 1, 2010 by Rayman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 (edited) Nu har jag satt ihop bakaxeln på bänken och det stämmer inte med måtten i boken, finns det olika längd på drivaxlarna, den ena är ju redan kortare (de sitter väl fel just nu?) men finns det ännu kortare? Jag skulle behöva runt 550 mm på RS3 där boken anger 471 mm! Får väl ge mig ut och mäta länkarmarna så inte de har fel mått. Spårvidden är även den rejäl, 157 cm mellan anliggningsytorna för bromstrummorna. Edited March 31, 2010 by Pågen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Borde inte all denna info finnas här? http://www.haynes.co.uk/forums/index.php Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Hej Pågen Kolla på forumet där finns reviderade mått för okortade drivaxlar om det är det du kör med. Han "glömmer" att nämna det i boken liksom en del andra bra o ha grejor. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoXa Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 (edited) Här finns alla rättelser till boken. Länk till haynes Vill minnas att han förlänger bärarmarna bak med 10 mm på varje sida. Och ja, de måste sitta fel. Annars skulle bokens mått på kardantunneln vara helt upp åt väggarna :o Edited April 20, 2010 by RoXa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 (edited) Vaddå måste sitta fel ? Vad menas ? Edited December 23, 2010 by Stefan Berglund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Läge att trycka en ny bok med tanke på alla revideringar hit och dit.. Kanske inte alltid så onödigt mycket jobb att bygga efter eget huvud i alla fall i slutänden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts