Jonas Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 Jag läser Des Hammills bok "How to build & modify sportscar & kit car suspension & brakes" Ang styrväxlens placering så är jag med på allt han skriver utom att man ska bygga så att man kan flytta styrväxlen upp och ner lite för att kompensera för längden på styrstagen när man ställer in toe. Tex om man ställer in 1,5mm toe så kommer styrstagen att vara något kortare än om man ställer in 2mm. Kan någon försöka förklara för mig hur styrstagslängden kan ha någon påverkan om styrväxlen sitter i linje med yttre styrleder i båda planen!? Quote
Jonas Posted March 18, 2010 Author Posted March 18, 2010 Ingen som är en fena på framvagns geometri!? Quote
therealpinto Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Påverkan är nog försvinnande liten. Men när man ändrar toe ändras ju yttre styrledens läge (i förhållande till spindellederna) vilket åtminstone i teorin väl kan påverka bump steer. Att justera styrväxeln i höjd kanske kan kompensera. /Gustaf Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.