Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag läser Des Hammills bok "How to build & modify sportscar & kit car suspension & brakes"

Ang styrväxlens placering så är jag med på allt han skriver utom att man ska bygga så att man kan flytta styrväxlen upp och ner lite för att kompensera för längden på styrstagen när man ställer in toe.

Tex om man ställer in 1,5mm toe så kommer styrstagen att vara något kortare än om man ställer in 2mm.

Kan någon försöka förklara för mig hur styrstagslängden kan ha någon påverkan om styrväxlen sitter i linje med yttre styrleder i båda planen!?

Posted

Påverkan är nog försvinnande liten. Men när man ändrar toe ändras ju yttre styrledens läge (i förhållande till spindellederna) vilket åtminstone i teorin väl kan påverka bump steer. Att justera styrväxeln i höjd kanske kan kompensera.

/Gustaf

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...