Jump to content

Calenderfunktioner


PeerO

Recommended Posts

Gomidag locostare.

Nu har jag haft för lite att engagera mig i på förmidagen och genast uppstår ju problemet med att tankar och frågeställningar uppstår. Jo jag är förvånad trodde det var ett paserat capittel men det förekommer ibland men dock inte alltid i positiv bemärkning.

Till saken.

Är calendern på forumet endast ägnat åt att registrera födelsedagar i eller får den användas till andra tänkta kalender uppgifter?

Fins det möjlighet att convertera forumets calender till och från andra caländer format?

Skulle man för ex inte kunna uppmana medlemmar som sitter ine med uppgifter för eventuella arrangemag och event som kan vara av intrese för oss allmänintreserade locostare att veta om vart och när runt om i vårt avlånga land saker interese sker? Ja även i övriga värden "Europa".

Lite tankar.

Jag upplever det som att det ibland inträffar att intresant information försvinner i forumtrådar (där kanske inte informationen från början hörde hemma), samt att en tråd startad i september som ingen har uppdaterat på länge har lätt för att bli bortglömd och där med kommer jag ju att missa detta eventarrangemag. Många arrangemang klarar sig säkert utan mitt deltagande men jag uppleverdet som att jag missar en hel del.

Här kan man ju genast säga att har jag inte bättre koll så får jag skylla mig själ och jag håller med dom som tycker så. "Ibland"

Men jag vill ju inte vara självisk utan dela med mig på ett enkelt överskådligt sätt till dom som glömt av att det är ju denna veckan det händer och jag/vi är ju nästan där.

Många av oss köper diverse tidskrifter i ämnet bilar och locost relaterat, såväl svenska som utlänska och så får man ju inte glömma dom som surfar på nätet. Nät folket blir jag impad av för själv somnar jag inom en halvtimme framför datorn.

I dessa olika medier fins det ju anonser om diverse arrangeman, event, mässor, marknader, trackdagar i locost vänliga klubbar och racing event.

Sedan har jag uppfatningen att många här är medlemmar i andra små klubbar och föreningar som gärna ser att det kommer andra deltagare och gäster till deras arrangevent Och dessa har ju inte jag någon information om då flertalet kanske endast anonserar lokalt på en anslagstavla i byn.

Skulle inte vara särskilt arbetsamt eller svårt att bara lägga in en notis i calendern på det datumet/en det gäller så kan ju var och en själv söka information om tid och eventuelt intresse fins.

"""""""""""

Jag upplever det som att jag saknar möjligheten att änkelt söka på vad som är på gång. Man hör så ofta att det är bilträff där, viste du inte det. Jo det kanske jag gorde men inte den dagen.

Ex. Jag vet att både jag och passageraren är lediga till helgen och Polman har lovat fint sjua väder. In i kalendern. Oj här fins det ett litet arrangemang som Gummibränarna i den lilla byn Ölsåsen arrangerar på lördag och dit är det ju bara 5 mil så det kan ju vara målet för turen. "Nja jag har nog 40 mil dit." Men som example duger det.

Ja man kan säkert hitta på mera bara fantasin begränsar oss.

Jag börjar lite idag och får man inte det så får någon ta bort det.

Nog svamlat för nu.

Ha en fortsatt bra dag.

Peer O

Link to comment
Share on other sites

bra idé Peer. Vi ska ta upp det med webmaster och se om det går att förverkliga.

Förresten träffen i ölsåsen låter trevlig, men vem ska köra på hemvägen??

Link to comment
Share on other sites

Det funkar bra för jag har redan provat lite i April men det är ju bra om webmaster kan komma med lite råd och anvisningar till oss fumelfingrade forums användare.

Det får bli Snålskjuts hem från Ölsåsen, för pengarna gick ju åt till anat. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Det är helt ok att svamla och tänka ;) det är så vi tillsammans kan föra Klubben, forumet och hemsidan framåt

Kalendern ingår som en del av forumet och jag har bara sett den som ett plus i kanten.

Som det är nu så tar den info om registrerade forummedlemmar och lägger in detta i kalendern automatiskt. Denna funktion med födelsedagarna går att välja bort ifall det skulle bli för rörigt.

I dagsläget så kan Ledningsgruppen, Admin och Klubbmedlemmar lägga in notiser om träffar. Så har det varit sedan vi uppdaterade forumet i augusti. Men det är nog så att ingen tänkt på kalendern eller försökt lägga in några detaljer. Jag la t.ex Kinnekulle i augusti när det var aktuellt, men inget efter det.

Man klickar bara på Add Single Event, väljer datum och fyller på med text för att sedan avsluta med Add Calender Event.

En tanke är om man kan visa veckans aktuella händelser på forumets framsida t.ex under Nyligen startade trådar. På så sätt kan man enkelt se om något är på gång. Något jag kan kolla upp isåfall.

Peer, jag kollar upp det andra som du skickade till mig tidigare idag

Link to comment
Share on other sites

Ja då är det ju bara att be och vädja till våra locostare att börja registrera Event och Evenemang som man tycker kan vara av intresant att eventuelt åka till.

Jonte "En tanke är om man kan visa veckans aktuella händelser på forumets framsida t.ex under Nyligen startade trådar. På så sätt kan man enkelt se om något är på gång. Något jag kan kolla upp isåfall."

Kanske också går att få till en automatisk funktion som visar förändringar i kalendern. Även om det är längre fram på året.

Borde fungera att lägga under bevakning av trådar. Kanske? Har inte testat den funktionen än.

Provade att lägga in ett evenemang 18 september med länk till informationsbladet. Fungerade fint.

Hade

Peer O

Edited by Polo
Link to comment
Share on other sites

Jag skulle vilja föreslå att vi helt enkelt skippar födelsedagarna och använder kalendern enbart till aktiviteter och andra händelser som kan vara intressanta för medlemmarna.

Vore fett bra att kunna se träffar, konbanor mm som kommer framöver, men med födelsedagarna där blir det rätt svåröverskådligt.

Om vi hjälps åt att lägga in så kan vi få en bra bild även av andra klubbars arrangemang som kan vara öppna för locostbilar. Är ju ett elände att leta efter konbanor mm i närheten på alla forum.

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Födelsedagarna är borttagna. Så nu är det bara att fylla på med intressanta träffar som rör oss på något sätt.

*bogserat över tråden rätt forum*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...