Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Sicka problem man har fått efter att ha läst Boken och hittat hit! :hypocrite:

Snubblade över en Seven i början av 90-talet, bokstavligt talat, och föll nästan i gråt över bilen som jag bara var tvungen att ha.

Har lyckats hålla mig undan med ursäkter om tillgänglighet och kostnader för en äkta Seven.

Men nu, när man kan bygga sig en bil nästan "gratis" under ett år eller så, vad ska man försvara sig med då?

Nu har jag plötsligt kommit över en gammal Sierra, fått bort det mesta junket ur garaget och bara några månader kvar av renoveringen av huset.

Vad ska man göra med all ledig tid, ett tomt garage och en hyfsad utrustning verktyg?

Skit också!

Nu ska vi se, en Zetec måste ju ligga och skräpa här någonstans, ser jag inte ett halvbyggt Megasquirt i hörnet och vad ska jag ha den här turbon till???

Påminn mig om att INTE åka och titta på någon bil!

Förresten finns det säkert inga bilar i Stockholmsområdet..... :whistling:

Hoppas vi får höras mer!

--- Jonas

Posted

Hehe, många är vi som blir tokiga, för mig gick det till på detta sättet: (hela historien om hur jag fann det!)

Började med att en polare rekomenderade hårdrocksbandet Rammstein... så då laddade man ner massa videos, och då råkade det komma ner en video som kallades "Rammstein - Engel - Evangelion.mpg", för er som kanske inte vet så är "Evangelion" en animé (och för er som inte vet vad det är så kan man säga att det är ungefär samma ritstil som Sailor Moon och Pokémon).

Det i sin tur ledde till att man började tanka ner Evangelion för klippen som fanns i musikvideon var så grymma. Då blev man naturligtvis såld på Evangelion, och det ledde till att man blev såld på Animé över huvud taget. Efter ca 2 år av intensivt animé tittande snubblade jag över serien "Ex-Driver", och redan i första avsnittet så introducerades man för Soichi's Super 7. Flämt, jag blev tokig på direkten! :wacko:

En sån måste man ju bara ha, tänke jag! Så gick man och grubblade över idén att bygga den själv hela förra sommaren. När man sedan kom tillbaka från sommarlovet så visade man projekidén för några polare, alla sa först att det aldrig skulle gå... och tänka sig, de två som var värst på mig, dom vände om och ska också bygga nu! :lol:

Och när en annan polare försöker att klå oss i den inofficiella tävligen i skolan "Grymmast bil när man tar studenten" peppar ju ännu mer! (Han ska låna sin farsas Corvette, nån jvla hyper trimmad jäkel på hur många HK som helst)

SUPER 7 POWER! ;)

• 1 month later...
Posted

Det är precis sådana här ställen som gör att Internet borde förbjudas.....

För två år sedan körde jag några varv i en Radicalbil :notworthy:. 200hk och 400kg. Snabbt insåg jag det idiotiska med att få fart på vardagsbilen (en audi på 1700kg)....

Strax därefter var någon vänlig nog att skicka en länk till www.roadster.se där bilder på Westies XTR2 just publiserats. Hallå, det går att bygga en egen Radical!!! Det visade sig också att Roadster Bil AB huserar bara 5 min med bil hemmifrån så en sen söndagseftermiddag var jag dum nog att åka dit (vet inte varför jag trodde det skulle vara öppet). Stängt var det ju förstås men medans jag kikade in genom fönsterrutorna öpnades en dörr och en man stack ut huvudet och undrade om han kunde hjälpa till med något. Minns inte hans namn, men det visade sig att han lånat arbetsplats i butiken och höll just på att färdigställa sin Megabusa. Vänta nu, samma drivlina som i en Radical, markfrigång så det faktiskt går att köra över de vita strecken på övergångsställen. Någon timme senare var man ju förstås helt rökt....

I samband med detta förmåddes även frugan att godkänna en framtida investering i ett litet bilbygge.... :thumbup:

Förra sommaren späddes habegäret på genom ytterligare en Radicaltur, denna gång på Sviestad.

Det "enda" som nu står mellan mig, garaget och en S7 är nu ett fetto till husrenovering som lär ta några år till, men därefter måste man ju ha något att göra.....

Posted
min tar tid.... måste jobba också :(

Det som jag alltid sagt - jobbet stjäl för mycket tid från fritiden! :icon_angry: Hade det inte varit så att jag behövt jobba för att få ihop pengar så hade nog bilen snart varit klar... nu jobbar jag istället mycket för att kunna få ihop de pengarna jag behöver för att få bilen som jag vill ha den vilket innebär att bygget inte går så fort :(

Skall dock ha två månader kompledigt i början på nästa år och då blir det heltid i garaget istället! :D

Posted

jag var lat å köppte en färdig... bara att vri på nyckeln å köra iväg.. :D :whistling:

Posted
jag var lat å köppte en färdig... bara att vri på nyckeln å köra iväg..  :D :whistling:

Samma här, enklast att köpa nyckelfärdig....

Vilket inte hindrar att man ändå håller på och bygger om och fixar men man kan ju göra en rullande renovering och ha skoj och köra ut en sväng under tiden.