Stefan Berglund Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Enligt annons. 25.000kr för allt. Blocket.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Har även en adapter för att använda en volvo kardan till en nissan ca18et växellåda. Kanske passar emot ca18DET också då de nästan är identiska? Ca18et = 180 , ca18DET = nissan 200 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Stolarna sålda! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Ram, bärarmar/panhardstag, motor med låda, övre spindelled ifrån kontima, 5st 14mm SKF uniballs, kortad styrväxel 7500kr (Ej bussningar till bärarmar och volvo 140 spindlar.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 ...Eller så lägger man ett vettigt bud och kommer och hämtar upp grejorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Sålt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Grattis. Nu har du ju plats för ett nytt projekt Vad blir det för något? Jag vet ju vad du var ute efter. ChristerJ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Jo, det börjar snart att byggas på en Chris Gibbs ram. :) Känns bra att kunna bygga utan att fundera så mycket, man har ju inte riktigt tid för det nu för tiden när man skaffat sig familj! Skulle haft kontakt med någon som kunde skära ut alla plåtbitarna ifrån boken till ett vettigt pris. Kanske någon mer som behöver det ? Köparen av ramen är en inte helt okänd medlem på forumet som kommer att ta bra hand grejorna! /Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kricke40 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Det enklaste sättet att få laserskurna bitar till Haynes raodstern är väl via 3GE components i England. Dom har alla delar samt att nu är ju Pundet historiskt billigt. http://www.3gecomponents.com/ Jo, det börjar snart att byggas på en Chris Gibbs ram. :) Känns bra att kunna bygga utan att fundera så mycket, man har ju inte riktigt tid för det nu för tiden när man skaffat sig familj! Skulle haft kontakt med någon som kunde skära ut alla plåtbitarna ifrån boken till ett vettigt pris. Kanske någon mer som behöver det ? Köparen av ramen är en inte helt okänd medlem på forumet som kommer att ta bra hand grejorna! /Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Noterade dock att UK har höjt momsen (VAT) från 15% till 17,5% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Finns även en här på forumet som har hela Hayens ramen i Cad format med alla delar, så om du känner någon som kan skära går det väl med Cad så slipper du frakten från England menar jag. PS. Denna någon är jag /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 (edited) Köp för i h*lvete inte från 3 GE components! Jag beställde länkarmar och betalade 378 pund förra året och har forfarande inte sett några delar, nu hade visst en av ägarna cancer enligt gårdagens mail från dem, får väl se om det kommer delar eller pengar någongång. Köp från http://www.saturnsportscars.co.uk/ istället, mailade till dem i går och de svarade på 5 minuter, finns bra referenser på forumet om dem också. Och jag gissar på att ramen går till Arboga... Edited March 13, 2010 by Pågen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Jag har haft mycket kontakt med Andy & Andy på Saturn och har bara gott att säga om dom. Fick en pall med grejer i veckan både glasfiberdelar och metallbråte (en del skickade jag vidare till Arboga). Söker du något som inte finns på deras hemsida så maila och fråga då dom inte hunnit lägga upp allt där, eller skickA ett PM till mig så kan jag kolla med dom, jag har nästan daglig kontakt med Andy... Just nu håller dom på med karossen till Chriss Gibbs nya bok en single seater.. Ha de gott Janne Ursäkta trådkapningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Pågen har rätt, fast ramen är inte hämtad än. Stefan B är fodervärd en stund till. Jag måste tina fram trailen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 Vedde: Ja man skulle nog ha lånat din cadritning! :) Borde väl inte bli sådär fasligt dyrt att skära ut alla delar direkt? Går väl att vända och vrida lite på ritningarna så man får ut så mycket som möjligt per plåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Jag tog med ritningarna till ett företag i Varberg för prisuppgift, det blev dyrare än att skicka efter dom delar jag behövde från England. Kommer tyvärr inte ihåg vad det skulle kosta men det är ju bara några få delar man igentligen behöver, resten är mycket enkelt att göra av plattjärn. Är det några stycken som kan gå ihop så ställ en fråga till Andy på Saturn dom har hyggliga fraktpriser. När dom tog över karosstillverkningen sjönk frakkostnaden till Sverige från £355 till £260 för ett komplett karosspaket... Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts