Michael Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Välkommen Inbjudan till 17:e Tjolöholm Classic Motor 23 maj 2010 I år fyller Tjolöholm Classic Motor 17 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets upplaga kommer med all säkerhet att det bästa året hittills. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i sju år och fortsätter i år. Trots den nya tillfartsvägen har vi beslutat att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen. Salutorget för entusiast bilar äldre än 20 år fick en flygande start för ett par år sedan. I år trycker vi extra på denna aktivitet. Sälj Ditt fordon på Tjolöholms salutorg. Vi jobbar som vanligt på att ge publiken action-upplevelser i olika former. Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 23 maj 2010. Vi räknar med ca 1 300 utställare, mycket publik och strålande väder. Sista anmälningsdag är 26 april. Använd hemsidan eller ring Christer eller Fredrik. Vi hälsar dig och våren välkommen till Tjolöholm Söndagen den 23 Maj 2010. Projektledarna Christer Olsson Mobil: 0705-171817 Fredrik Dahlgren Mobil: 0733-515295 Jag hopas det blir som vanligt en god uppslutning från klubben :racesmile: Vi ses Michael Wänström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Ahh, äntligen ett vårtecken!! Ja vill köra 7:a nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Lite mer info från Tjolöholm Vi ses Michael W regler_tcm1.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Kommer vi att vara med???? Hittar oss inte i förtäckningen över inbjudna klubbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 Ingen fara vi har aldrig varit med på listan. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Anmäld ! / Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Nu har jag anmält mig!!! Vilka mer kommer??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Jag kommer! Men det blir som besökare med diesel Volvo eller möjligen Ducati om den inte är såld då :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Välkommen Inbjudan till 17:e Tjolöholm Classic Motor 23 maj 2010 I år fyller Tjolöholm Classic Motor 17 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets upplaga kommer med all säkerhet att det bästa året hittills. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i sju år och fortsätter i år. Trots den nya tillfartsvägen har vi beslutat att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen. Salutorget för entusiast bilar äldre än 20 år fick en flygande start för ett par år sedan. I år trycker vi extra på denna aktivitet. Sälj Ditt fordon på Tjolöholms salutorg. Vi jobbar som vanligt på att ge publiken action-upplevelser i olika former. Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 23 maj 2010. Vi räknar med ca 1 300 utställare, mycket publik och strålande väder. Sista anmälningsdag är 26 april. Använd hemsidan eller ring Christer eller Fredrik. Vi hälsar dig och våren välkommen till Tjolöholm Söndagen den 23 Maj 2010. Projektledarna Christer Olsson Mobil: 0705-171817 Fredrik Dahlgren Mobil: 0733-515295 Jag hopas det blir som vanligt en god uppslutning från klubben :racesmile: Vi ses Michael Wänström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Javisst, hoppas det blir som vanligt = ett trevligt etusiastgäng på Tjolöholm. Jag har anmält mig och antar att det blir " the same procedure as last year ". / Jarl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 (edited) The same procedure as evry year Jarl Men utan finalen i originalet :515: Edited April 17, 2010 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 12, 2010 Author Share Posted May 12, 2010 Om jag förstår det rätt så kommer Anders Bengt Jarl Jarls kompis? Bosse Michael ? ? ? Hoppas vi får bra väder Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Träffas vi som vanligt 0830 vid Shell i Fjärås 57.435598,12.154881 Undrar Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Det låter som en bra idé! Jag printade ut filen med regler som finns tidigare i tråden och det var en intressant blandning av datum och årtal, bl.a äger evenamanget rum den 24 maj enligt den. Jag antar att det är förra årets. Hoppas nu bara vädret står oss bi, just nu verkar det som det kan bli regnigt framåt kvällen men vädernissarna hinner säkert ändra sig några gånger tills söndag. Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Träffas vi som vanligt 0830 vid Shell i Fjärås 57.435598,12.154881 Undrar Michael W Ja, 08.30 som vanligt. ( Mercedes, Barchetta och De Tomaso skall träffas vid samma tid och plats ) Jag kör som vanligt ned tält och bord/stolar på lördag kväll. / Jarl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 (edited) [ :banghead: :angry: :wacko: :( :o :banghead: :angry: :banghead: :angry: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/hourByHourTable.do?geonameid=6619903&starttime=2010-05-22%2022:00:00&endtime=2010-05-27%2021:59:00&redirect=false hoppas prognosen inte stämmer Edited May 18, 2010 by Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Mycket bättre hoppas det håller i sig http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/fiveDaysForecast.do?geonameid=2698729&redirect=false Tycker Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 (edited) Hej, jag vill tacka gänget som var nere och visade sina fina byggen! Jag stod och tjatade hål i huvudet på en förstående äldre gentleman som tålmodigt lyfte på huven för att jag och min kompis skulle få se HELA underverket. Både han och ägaren till det mycket fina "toyota"-bygget fick ta emot mååååånga frågor. :icon_oops: Tack så hemskt mycket för en fin uppvisning av era fantastiska vagnar! P.S. det här är min första post, vad är det för gamla slumrande drömmar ni väckte till liv grabbar???? :) Edited May 24, 2010 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Då var alltså årets Tjolöholmträff lagd till handlingarna. Bra väder, mycket folk, god stämning och en väldans massa fina bilar känns som en bra sammanfattning. Jag pratade med ett par besökare som var pågång att starta upp byggen och om de här timmarna i solen kan få fler att inse att man inte måste vara världsmästare för att dra igång, blir "eftersmaken" bara ännnu bättre. Du Pac: det är när besökarna visar intresse som det är roligt att visa sina ögonstenar och vi ser fram emot en Alfa-Locost :) , Du hade ju redan ett bra koncept på drivlina. Tack ni andra för en trevlig dag i solen Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Då var alltså årets Tjolöholmträff lagd till handlingarna. Bra väder, mycket folk, god stämning och en väldans massa fina bilar känns som en bra sammanfattning. Jag pratade med ett par besökare som var pågång att starta upp byggen och om de här timmarna i solen kan få fler att inse att man inte måste vara världsmästare för att dra igång, blir "eftersmaken" bara ännnu bättre. Du Pac: det är när besökarna visar intresse som det är roligt att visa sina ögonstenar och vi ser fram emot en Alfa-Locost :) , Du hade ju redan ett bra koncept på drivlina. Tack ni andra för en trevlig dag i solen Bengt Tack själva! Kul att få prata med likasinnade :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Jag har en Alfa locost på gång Sfro 1 klar, bygger efter Alfa Ronnys ideer + lite eget:-) Baserad på en Gtv 2,0 -83 Lite bilder finns på garaget.org/joaba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 joaba: Kanske du vill ha en byggtråd här också ........ så får vi alla ett bygge till att titta på och resonera kring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joaba Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Dålig på att uppdatera d som finns:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 Jag fick lite info från Tjolöholm Hej, Sommaren Sjunger på sista versen men snart är våren och Tjolöholm Classic Motor här igen. Vi vill gärna tipsa dig om att markera några viktiga datum i kalendern! 1. Nu på tisdag den 14/9 klockan 21.00 sänder SVT 1 dokumentären , biltokig.En timmas program om bl.a. 2010 års Tjolöholm Classic Motor. Missa inte! 2. 2011 års event datum är bokat . 22/5 2011, missa inte! 3. Den 18/11 kl 19.00, 2010 håller vi vårt årliga soppmöte på Café Trubaduren, boka detta, separat inbjudan kommer. Varma hälsningar Vännerna på Tjolöholm Classic Motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 1. Nu på tisdag den 14/9 klockan 21.00 sänder SVT 1 dokumentären ,biltokig.En timmas program om bl.a. 2010 års Tjolöholm Classic Motor. Missa inte! Såg er skymta bakom Alfan i inslaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Bra program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 Så nu kan man säga känd via press och Tv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts