Jump to content

Luftintag på sidan av noskonen


Superswift

Recommended Posts

Någonstans, troligtvis via Locost sidan så har jag sett en noskon med ett extra luftscoop satt på höjden på ena sidan - i kolfiber. Det löpte ut runt ur noskonen och blev sedan platt och brett. Såg ut som en smart idé som jag skulle vilja testa att göra men nu hittar jag inte sidan där det fanns. Är det någon som minns detta "stående scoop"? Länk?

Link to comment
Share on other sites

jag har bilder på den bilen hemma (sitter på jobbet nu) men kommer inte ihåg var jag hittade dom..

men de e mycket kolfiber på den bilen... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Superswift:

jag tror inte det är ett scoop liknande dessa som kommit bilder på här nu som du tänker på eller?

är det inte ett nos-kon-scoop som du har i tanken? det var det som jag förstod det som iallafall.

min gamla scanner funkar inte med XP annars så skulle jag scannat in demon-t katalogens bild och lagt upp...

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade var jag hade sett det:

http://www.reverie.ltd.uk

Finns massa dyrt kolfiber där... :lol:

Tänkte inte beställa nåt därifrån utan mer inspireras av den sidosnorkeln som de säljer och föröka bygga själv tror jag. Just nu sitter luftfiltret 20-30 cm från turbon så luften är ju inte överdrivet kall...

Link to comment
Share on other sites

Om man har ett luftinsläpp rakt framifrån som på bilden, som sedan via filtret går utan läckor in i insuget, så borde väll fartvindarna skapa ett tryck? Det borde ju bli som en lättrycksturbo med en effekt som ökar i förhållande till farten? :twisted:

105a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Om man har ett luftinsläpp rakt framifrån som på bilden, som sedan via filtret går utan läckor in i insuget, så borde väll fartvindarna skapa ett tryck? Det borde ju bli som en lättrycksturbo med en effekt som ökar i förhållande till farten?  :twisted:

105a.jpg

Hoppla där kom bilden från demon tweeks katalogen ja.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...