Jump to content

Livet är för kort för dåliga grejor!


Ingenjören

Recommended Posts

post-233-126010488715_thumb.jpgNär jag för ungefär 2 år sedan råkade gå igenom Coop forums byggavdelning stötte jag på en grovdammsugare av märket Kärcher för nästan inga pengar alls. Tänkte att den kunde fungera i garaget. Frugan var med på båten och jag slantade upp de ynka 6-700 kronorna den kostade.

Bra med en rejäl dammsugare som verkligen fungerar, tänkte jag.

Lyckan blev dock kortvarig. Dammsugaren som hade en ganska grov slang visade sig ha en rejäl avsmalning där den ansluter till själva dammsugarhuset. Detta gör att allt som är större än en ärta fastnar och man måste hela tiden ta loss slangen och rensa. Vidare är sugkraften klenare än något annat jag testat. Förbannad som satan gick jag tillbaka till Coop men de bara ryckte på axlarna och sa att den nog var som den skulle.

Egentligen borde jag ha lämnat kvar den där även om jag inte fick mina pengar tillbaka men då kom snålfredrik fram.

I 2 år har jag dammsugit garaget med denna defekta skitprodukt och vaje gång har jag blivit förbannad.

Idag var det nog. Nu äntligen är jag fri från skiten.

Mitt råd: Om någon vill sälja en billig Kärcher-dammsugare till er säg då nej!

Edited by Ingenjören
Link to comment
Share on other sites

Jag har en ruggigt lik den men med rostfri "bytta" under. (2054 heter den)

Används endast till att aska ur pannan med i kombination med en "grovis"

Den har samma barnsjukdomar som du beskriver..... Kass skit....

Edited by Arrowsmith
stavfel
Link to comment
Share on other sites

Jag har bra dammsugare på jobbet från Disa/Dantherm som du kunde ha i verkstan "Kilkenny".

De jag skruvar till vardags har en kapacitet på 180000M3 i timmen.

På ren svenska innebär det att "det mesta" åker med......

Du kan handla ny damsugare här:

Länk.

:thumbsup: :thumbsup:

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

köpte en Nilfisk centraldamsugare för några år sedan... mycket nöjd...

Den åker med till "nyare" huset.. blir uttag i våningsplanet hobbykällaren där den kommer vara, i garaget och utanför..

Aska suger jag in i en hemmabyggd grovis med någon gammal raketmotoriserad dammsugare..att dömma av ljudet..

var en liten schansning då Nilfisk e ett ganska så nytt märke :unsure: .... men funkar bra.. :thumbsup: och var inte specielt dyr..

Link to comment
Share on other sites

var en liten schansning då Nilfisk e ett ganska så nytt märke

Är inte Nilfisk ett av de äldsta märkena?

Jag vill minnas att min moster hade en Nilfisk damsugare för lite drygt fyrtio år sedan, en metallblank som ungefär såg ut som dagens grovdamsugare....

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

jopp de har funnits sen hedenhös. och Volta.

Jadu Håkan de suger nog upp en del. Vi hade Containerdammsugare på jobbet att hyra ut bl.a. till Varvet (kockums) man sög in i container direkt.

Link to comment
Share on other sites

ehh jo ...jag vet att dom funnits sen urminnes tider, och vad jag vet gör BARA damsugare... min far köpte en på 50 talet(inte centraldamsugare ) men hur som den fungerar fortfarande när nu min gamle far skall städa i verkstaden..

mao BRA SKIT !!! Kan rekomenderas !!!

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte åxo på mig en sådan Kärcher som jag trodde skulle vara bara bara för att det var en Kärcher

Men efter ca 6månaders elende med att den inte ville suga upp sand och grus i garaget så blev det en snabb runda till datorn och ut på nätet och leta upp Kärchers hemsida och in fort som bara den medan man fortfarande var varm i kroppen av ilska och skrev ett hatbrev på deras suportsida som jag hittade.. de orden var inte vackra och med namnet Nilfisk i högsta hugg..

Men jag kunde inte vara sämre än att jag lämnade mina uppgifter så att dom skulle ha en möjlighet att nå mig om dom nu skulle undra något om mina framtida köp.. detta var skrivet en söndag och redan Måndag förmiddag hörde en kille av sig och frågade hur det var med damsugaren.. blev genast hot om att köpa Nilfisk och den gula fula burken skulle till återvinningsgårgen omgående..

Men killen tyckte att jag skulle iväg först o kolla på en ny modell som de hade i programmet och ringa tillbaka och säga vad jag tyckte om just den modellen.. sagt o gjort o åkte o kollade på den och visst den verkade ok

Ringde killen igen och vi blev överens om att en summa på 500:- så skulle han skicka en av de större modellerna som jag kollade på plus att jag fick behålla den lilla fula gula..

Idag är jag mycket nöjd men det skulle jag nog ha varit med en ny Nilfisk oxå : )

// Micke

fast just nu har jag kanske lite ångest för att jag sålde den lilla gula på Blocket men vad skulle jag ha den till : )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...