Falcor Posted May 1, 2004 Share Posted May 1, 2004 Åkte med en gammal klasskompis några varv runt Kinnekulle Ring idag i hans R1-motoriserade Esther... Helt sjukt vad det gick och vilket grepp den hade ! Klart habegärsframkallande ! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 1, 2004 Share Posted May 1, 2004 Välkommen in i dimman... Det ÄR beroendeframkallande... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 1, 2004 Share Posted May 1, 2004 början till mitt seven byggande är i mångt och mycket "team x" förtjänst...... utan åkturen i hans seven :ph34r: så hade det inte blivit som det är idag..... kanske hade det inte blivit något alls... det vet jag inte.... min uppstart med seven byggande är beskriven här: http://hem.passagen.se/sevenhmb/bakgrund.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 2, 2004 Share Posted May 2, 2004 Jag mötte "team x" (björn) på mantorp i går när jag var där med Hondaklubben.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 2, 2004 Share Posted May 2, 2004 Åkte med en gammal klasskompis några varv runt Kinnekulle Ring idag i hans R1-motoriserade Esther... Helt sjukt vad det gick och vilket grepp den hade ! Klart habegärsframkallande ! :D Jag stod och kollade på er och pratade med killen senare och genom honom fick jag veta lite om bilen, vi kom fram till att framvagneb stod helt åt h.....e och det var aldeles för mjuka fjädrar på bilen så bakhjulet lyfte i varje kurva. Men bra gick den :thumbup: 1.02 på varvet var väl hyfsat men neråt 55 tider ska man klara med en sån bil på kullen. Roligt att se honom köra i 8 runt BMW cabbar och plåttak som hade ifrån 330 hkr och uppåt. Caper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Dirkschneider Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Då har man fått sig en provtur i en 7a. Det var ett Pegasus kit med en pinto motor på ca 135Hk trodde ägaren. En jättehäftig känsla, provturen togs på en väg som jag känner till ganska bra. Åker själv Impreza GT så jag har gasat rätt bra på den vägen själv. Men oj vilken fartkänsla det blev i en seven. Faaaaan vad häftigt, viiiilllllll haaaaaaaaa. :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 och av detta lär vi oss att 135 hästar kommer man långt med...... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 och av detta lär vi oss att 135 hästar kommer man långt med...... :) Hur långt kommer man då inte med det dubbla! :wohow: (OBS! Skämt, om nu någon skulle missa det ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Längre ?? ;) ( å jag skämtar inte... 300 är målet.. :D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 27, 2004 Share Posted May 27, 2004 300 är målet.. :D ) Jag skvallrar för bilprovningen! ;) vad har du för regnummer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted May 27, 2004 Share Posted May 27, 2004 Men bra gick den 1.02 på varvet var väl hyfsat men neråt 55 tider ska man klara med en sån bil på kullen. De snabbaste i Roadsport A kryper *precis* under minuten, däribland en mycket välkörd Caterham Blackbird. 55s tar nog "ett tag" att komma ner till... B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 27, 2004 Share Posted May 27, 2004 Välkommen in i dimman...Det ÄR beroendeframkallande... ;) jag vill också in i dimman. så om nån har vägarna förbi vollsjö i sommar får ni gärna bjuda på en åktur. :D så kan jag visa er ett par fina kurviga vägar här på österlen :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 27, 2004 Share Posted May 27, 2004 Jag skvallrar för bilprovningen! ;) vad har du för regnummer? :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts