Jump to content

Första åkturen i en Seven !


Falcor

Recommended Posts

Åkte med en gammal klasskompis några varv runt Kinnekulle Ring idag i hans R1-motoriserade Esther... Helt sjukt vad det gick och vilket grepp den hade !

Klart habegärsframkallande ! :D

Link to comment
Share on other sites

början till mitt seven byggande är i mångt och mycket "team x" förtjänst......

utan åkturen i hans seven :ph34r: så hade det inte blivit som det är idag.....

kanske hade det inte blivit något alls... det vet jag inte....

min uppstart med seven byggande är beskriven här:

http://hem.passagen.se/sevenhmb/bakgrund.html

Link to comment
Share on other sites

Åkte med en gammal klasskompis några varv runt Kinnekulle Ring idag i hans R1-motoriserade Esther... Helt sjukt vad det gick och vilket grepp den hade !

Klart habegärsframkallande !  :D

Jag stod och kollade på er och pratade med killen senare och genom honom fick jag veta lite om bilen, vi kom fram till att framvagneb stod helt åt h.....e och det var aldeles för mjuka fjädrar på bilen så bakhjulet lyfte i varje kurva.

Men bra gick den :thumbup: 1.02 på varvet var väl hyfsat men neråt 55 tider ska man klara med en sån bil på kullen.

Roligt att se honom köra i 8 runt BMW cabbar och plåttak som hade ifrån 330 hkr och uppåt.

Caper

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Då har man fått sig en provtur i en 7a. Det var ett Pegasus kit med en pinto motor på ca 135Hk trodde ägaren.

En jättehäftig känsla, provturen togs på en väg som jag känner till ganska bra. Åker själv Impreza GT så jag har gasat rätt bra på den vägen själv. Men oj vilken fartkänsla det blev i en seven. Faaaaan vad häftigt, viiiilllllll haaaaaaaaa. :wohow:

Link to comment
Share on other sites

och av detta lär vi oss att 135 hästar kommer man långt med...... :)

Hur långt kommer man då inte med det dubbla! :wohow:

(OBS! Skämt, om nu någon skulle missa det ;) )

Link to comment
Share on other sites

Guest real7
Men bra gick den  1.02 på varvet var väl hyfsat men neråt 55 tider ska man klara med en sån bil på kullen.

De snabbaste i Roadsport A kryper *precis* under minuten, däribland en mycket välkörd Caterham Blackbird. 55s tar nog "ett tag" att komma ner till...

B

Link to comment
Share on other sites

Välkommen in i dimman...

Det ÄR beroendeframkallande... ;)

jag vill också in i dimman. så om nån har vägarna förbi vollsjö i sommar får ni gärna bjuda på en åktur. :D så kan jag visa er ett par fina kurviga vägar här på österlen :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...