Micael Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 http://www.blocket.se/stockholm/Lotus_Super_Seven_replica_24230329.htm?ca=11&w=3 Quote
Pågen Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Hoppas att han använder pengarna till något välbehövligt, en fotokurs kanske? Quote
Jonsolo89 Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Inte för att vara petig, men om den inte är byggd av Caterham eller någon annan kitt tillverkare så klassas det väl som Locost ? eller vad är definitionen på Locost? Quote
Thomas Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Locost= low cost = låg kostnad= Budget bygge Quote
Jonsolo89 Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Fast många Locostar är ju Highcostar, skulle vilja använda Locost som ett samlingsnamn för en hemmabyggd "Lotus Seven Replika". I och för sig så är väl grundtanken att det ska vara en låg budget, men lågbudget är ju ett subjektivt begrepp. Quote
Michael Th Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Vad är high eller low.. vi har så olika förutsättningar. En del kan göra det mesta själv, eller på jobbet eller hos kompisar.. Andra handlar allt..och känner sig nöjda med det . huvudsaken är väl inte att man använder rätt ord, utan att man känner sig nöjd med det man gör. lowcost i mina ögon, är oberoende av pris en mer eller mindre hembyggd seven copia. ut och bygg i garaget nu.. jag skall fortsätta renovera bakbromsar på min bruksbil..det är lowcost...men först lite Kaffe(icke att förväxla med bakaxelolja) + masssariner.. Quote
Thomas Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 locost är väl eg. som bok bygget. ta en eskrutt o slakta. Quote
Recommended Posts