Pågen Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Hur sitter detta ihop? Är det ett stift som borras ut eller är det bara att hänga i med "mormor" så släpper det? Går det att och får man för SFRO tillverka nya styrarmar i rätt längd så man slipper förlängarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Jag bara borrade bort markeringen, det är ett "körnslag" för att hindra den från att lossna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Om det är Escort MkI/II eller Capri styrväxel så ska det sitta ett stift under "krysset" som låser mutterhalvorna. Man brukar få borra ur hela stiftet. När man sätter ihop det igen, så ska man borra ett nytt hål och sätta i nytt stift. Visst kan man tillverka egna styrarmar om man fixar processen, det ska ju vara ett ganska segt material men kulan behöver kanske ythärdas för att inte slitas ut? Förlängare som gängas på är ofta enklare. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.