Jump to content

Test Stol Klar


Challe

Recommended Posts

Har fått fram en stol och den blev väl helt ok lite små luftbubblor i laminatet men ändå ok som gka nämde så kunde det vara mer plats för körning med hjälm men tycker att det inte blev störande men skall sätta ngt på hjälmen eller stolen så det inte blir repor vid ihopstötningar detta är bara en teststol så formen kan ändras höjningen blev perfekt till mig axelhålen sitter på rätt ställe.

post-510-125002474445_thumb.jpg

post-510-125002476207_thumb.jpg

post-510-125002477804_thumb.jpg

post-510-125002480556_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det ser riktigt proffsigt ut! Är det riktig kolfiber eller imitation? Hur stabila är de om du tar i högst upp och drar bilen fram och tillbaka, pallar de? Antar att de borde klara en del tack vare förstärkningen på baksidan.

Link to comment
Share on other sites

det är äkta kolfiber och stolen blev stabil men tror inte att man skall utsätta nackstödet för för mycket belastning jag har slutat ta spjärn mot nackstödet när jsg går i och ur bilen jag förstärkte nackdelen extra för originalet var känsligt .För er som vill låna formen så skall jag gjuta 2 st stolar till mig själv först i höst. mvh Challe p.s hoppas att forumet snart fungerar som innan för nu är det segt och jag saknar också funktioner

man var så van att hitta i det gamla!

Link to comment
Share on other sites

det är äkta kolfiber och stolen blev stabil men tror inte att man skall utsätta nackstödet för för mycket belastning jag har slutat ta spjärn mot nackstödet när jsg går i och ur bilen jag förstärkte nackdelen extra för originalet var känsligt .

Fin stol :thumbsup:

Jag är jag ingen stolexpert men är det inte av vikt att nackstödet är stadigt? Nackstödet ska väl fånga upp huvet om man blir påkörd eller kör av.

Har haft 2 olika stolar i min bil och båda har haft nackstöd man inte knäcker för hand (även om man skulle vilja).

Link to comment
Share on other sites

Det är helt riktigt som du påpekar nackstödet skall ta upp kraften vid en krock som du säger anledningen till att jag inte puttar runt bilen i nackstödet är att gelcoaten kan spricka vilket jag sett på originalstolen jag gjöt av.Jag kan garantera att du bryter inte av nackstödet på stolen om du ens släpper dig under försöket men det flexar lite och jag vill inte utsätta det för mer påfrestning än nödvändigt man vet aldrig.Sen är man kanske lite onödigt försiktig ibland när man har gjort ngt själv. MVH Challe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...