Jump to content

Ej Locost Men I Samma Anda


LUPUS

Recommended Posts

Härlig bil!

Jag undrar om det inte har varit ett reportage om den i Spoilernytt för ett par år sedan. Dessa tidningar brukar gå att beställa långt i efterhand.

:notworthy:

Link to comment
Share on other sites

På elmia stod den med alla andra Roddar och ingen verka fatta vad detta egentligen var så när ja börja krypa runt den och ligga på knä kom det fram en lite försynt kille och undra om han kunde svara på frågor. Hade mest fått raggar frågor på att han hade fel däck på en bladfjädrad ford 32:a :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Man blir lite stolt när man läser om svenska, banbrytande byggen i självaste Hot Rod :)

Det var någon som postade bilder på den här när den var på väg att färdigställas. Nu när jag vant mig vid grillens position i förhållande till framhjulen tycker jag den är riktigt snygg, det ger den karaktär istället.

Snacka om IHP-rod! :)

Link to comment
Share on other sites

Jodå, den kikade jag med på när den stod på Elmia.... Otroligt läcker !!!

Fanns en där intill med ett par stora stora turbos med den var med ett av dregelobjekten....

Brutalt så det förslår....

Du gka!

Eftersom du nämner IHP-rod....

Jag antar du minns tillbaka på Löörs blå-svarta ibland....

Vilket år va det den blev aktuell?? Det känns som man skulle vittja

lådorna på vinden efter tidningar... kan det varit runt 86-87 eller när var det?

Har för mej han blev utvisad ur Danmark med kort tidsfrist vid besök där, men

det var kanske bara en skröna som rullade på den tiden....

Link to comment
Share on other sites

Ja jag tror det var runt 1986 den blev blå, mattsvart och IHP. Det kul läsning när Bostic Envall höll i pennan. Tror det var då grunden lades till den lite mer lössläppta stilen som tidningen kör med än idag. Hatad och älskad.... Om jag hittar tidningen lär den vara helt sönderläst iaf :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...