Jump to content

Snygga Och Nätta Strålkastare


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Jag vill gärna ha lite nättare strålkastare än de traditionella runda grodögonen. T.ex. som Hahlin7

87148-1358705.jpg

Dessa är ju från en HD så tveksamt om de är E-godkända för bil.

Finns det andra liknande som är godkända?

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju dom som sitter på Toniq R. Tyvärr är deras sajt nere för stunden

1180045284-toniqr-green.jpg

Men kolla upp om de som sitter på Hahlins kan var godkända för bil också. De lysen jag hade på min förra MK var just tagna från en HD-leverantör

headlight.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har en kollega med sådan lampa på motorcykeln som Hahlin 7:an. Snygga men tyvärr inte ens godkända för motorcykel.

De har E-märkning men fel sådan och fel ljusbild.

Nu kan det vara olika märke, men tveksamt.

Link to comment
Share on other sites

Jag använde mig av Hella universal lampor - H7 för halvljuset samt H9 för helljuset - kanonbra ljus dessutom!

Parkeringsljuset är också Hella med rätt e-märkning. Inga problem med besiktningen heller - regbesiktningen precis gjord. Jag skall göra någon snygg kåpa runt dom, men det blir alltid tillfälliga lösningar när man har slutmålet i sikte - finliret får komma som nummer2.

post-618-1245415684_thumb.jpg

Edited by gabbes
Link to comment
Share on other sites

Helläckra strålkastare du har! :thumbsup: (Hella is da´ shit! - gissar att de inte var helt gratis förstås). Vad är det för blinkers du har? (Är de E-märkta för bil?)

:notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Strålkastarna går inte under kategorin "Locost"...jag vill helst inte ta fram kvittot och kolla igen...hustrun kanske ser detta!

Nä blinkersen - dom har 11 istället för 1...Feltema...men dom blinkar mycket bra och i rätt färg dessutom.

Link to comment
Share on other sites

Strålkastarna går inte under kategorin "Locost"...jag vill helst inte ta fram kvittot och kolla igen...hustrun kanske ser detta!

Nä blinkersen - dom har 11 istället för 1...Feltema...men dom blinkar mycket bra och i rätt färg dessutom.

Jo jag har en .... jag måtta med och fundera på hus till den och kan oxå intyga inte gratis :icon_oops:

Får du till något snyggt bakstycke kanske jag köper en till och uppdaterar. Tänkte ha enbart halvljus i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag har redan en gjutform (till ena sidan) som är gjord så att dom sitter lite mer side-by side, men den blev inte klar till besiktningen. Nu får det vara så tills vintern.

Köra är ju trots allt skitkul!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...