Jump to content

Fuska Inte... Och Sätt En Säkring Extra.


Recommended Posts

Den sista idioten är född. Det är jag.

Efter 8 riktigt goa varv på Kjula så började bilen att gå illa. Sedan kom det lite rök och sedan var det stopp.

Jävla balle! Tänkte jag.

Så efter lite okulärbesiktning kom jag fram till att det var ett elfel.

Efter en stund till så såg jag att kablaget hade börjat smälta och att vi talade om kortis i den högre skolan.¨

Eftersom mitt kit levererades med en färdig kabelstam så har jag helt enkelt bara anslutit kablarna där de ska vara.

Bekvämt? Jo relativt men det gör också att man har mindre koll på vad som går vart och varför.

Så vem ska man skylla på? Det blir nog tyvärr endast mig själv.

För att ni andra ska slippa att få elhaveri mitt i säsongen så ber jag er att göra följande:

1. Säkra av alla kablar

2. Säkra av alla kablar igen

3. Montera huvudbrytare

4. Bunta fast alla kablar ordentligt

5. dubbelkolla alla kablar och anslutningar och se till att göra ett fungerande elschema.

post-233-1245267539_thumb.jpg

post-233-1245267573_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag kan bara skriva det att montera en huvdbrytare så att den går att nå från förarstolen under körning.

Jag hade slarvat med en kabel som jag har glömt att sätta skydd på och med detta så blev det en mindre brand under huven inga större skador MEN sånt jäv_a slarv så skulle man igentligen slå sig själv på läppen riktigt hårt desutom...

Som tur hade jag en brytare på instrumentpanelen som man lätt kan nå som bryter all ström från batteri

30min senare i garaget så sitter det en ny kabel + ordentligt skydd o läppen är lite svullen : )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...