Jump to content

I'm in love ...


Angelven

Recommended Posts

Det räckte för mig att läsa första raden så blev det mycket intressant.

Har alltid och kommer alltid vara Jaguarfrälst.

Letade i några år efter en bra Jaguar-bil att köpa, men priserna är höga här i svedala.

Så det är för dom pengarna jag nu istället bygger min Indy.

Men det ska stå en Jaguar i mitt garage en dag.

Men ska du bygga denna så gäller bara en sak.

Köp de flesta jaggadelar i England. Det är 10-del av priset här hemma.

Dessutom så är motorn och vxllådan i XJ6 mycket slittåliga och bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår varför du visade bilden bakifrån på den där jordnöten. Bak såg den helt ok ut och faktiskt mycket bättre än en Sjua som egentligen ska ha ett reservhjul där för att se ok ut.

Men framifrån.... :D :lol: :D Skulle hellre avstå än åka runt med den fronten.

Under en period gjordes faktiskt flera Sevenkiter med rundad "akter" en del runda andra spetsiga så häcken har alltid varit ett område för förändring.

Själv ser jag bara fördelar, stor och platt, perfekt för att hänga en specialsydd packväska typ MC väska. Det är iallafall något som jag planerar att ha där när jag åker lite längre turer.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår varför du visade bilden bakifrån på den där jordnöten. Bak såg den helt ok ut och faktiskt mycket bättre än en Sjua som egentligen ska ha ett reservhjul där för att se ok ut.

Men framifrån.... :D  :lol:  :D Skulle hellre avstå än åka runt med den fronten.

Under en period gjordes faktiskt flera Sevenkiter med rundad "akter" en del runda andra spetsiga så häcken har alltid varit ett område för förändring.

Själv ser jag bara fördelar, stor och platt, perfekt för att hänga en specialsydd packväska typ MC väska. Det är iallafall något som jag planerar att ha där när jag åker lite längre turer.

Nåja - jag gillade fronten också - lite gammal racer lixom. Åså har jag sett bilder på den med lite annan fron,

där den inte har den där extra underläppen utan bara grillen och så rundar av innåt nertill :-)

Men varför åka med packväska ? Du behöver bara tandborste och kreditkort ju ?

Link to comment
Share on other sites

I mina ögon gjorde den fronten att bilen såg lite "förkyld ut", täppt näsa liksom...

Jag såg att det verkade finnas en annan front också, på den med sex stycken sidpipes. (ballt avgassystem) Den var snyggare. Hela bilen har ju lite gammal racer över sig så då är ju båda fronterna helt ok, men man kanske skulle ha en annan färg på den än brun?

Jag är inte heller speciellt förtjust i hur en Seven ser ut bakifrån och tänkte att en packväska skulle kunna förbättra den bakifrån. Dessutom så ryms knappt nycklar i fickorna än mindre en tandborste så alla stuvutrymmen är av godo. Jag har en liten låda bak med låsbart lock på, där ligger brandsläckare, riktig regplåt för fronten, varningstriangel, skor (eftersom mina pedaler är racinganpassade så är det lättare att köra med racedojjor eller barfota) så det blir inte så mycket plats kvar...

Som tur är så har vi alla olika smak! Det blir roligare om inte alla åker Volvo...

:)

Link to comment
Share on other sites

I mina ögon gjorde den fronten att bilen såg lite "förkyld ut", täppt näsa liksom...

Jag såg att det verkade finnas en annan front också, på den med sex stycken sidpipes. (ballt avgassystem) Den var snyggare. Hela bilen har ju lite gammal racer över sig så då är ju båda fronerna helt ok, men man kanske skulle ha en annan färg på den än brun?

Sant - gillade inte heller droppet så värst.

... man kan ju fantisera om att den har 6 likadan till på andra sidan - det är ju

jaguarmotor ....

Åså i BRG :-)

Link to comment
Share on other sites

Snygg bil.... Ser ut som "Skogaholms korvbröd" :D

Skämt o sido! Den var fin..... från sidan och bak... men fram ? det vet jag inte!

Fronten liknar bara mr Bean´s "teddybjörn" :D

I stora drag en mkt fin bil!

Link to comment
Share on other sites

Snygg bil.... Ser ut som "Skogaholms korvbröd"  :D

Skämt o sido! Den var fin..... från sidan och bak... men fram ? det vet jag inte!

Fronten liknar bara mr Bean´s "teddybjörn"  :D

I stora drag en mkt fin bil!

Ha Ha Ha !!! :D :D :lol: :lol:

Korvbröd var det första jag med tänkte på innan jag kom ner till dit inlägg !!!

Skönt att få bekräftat att man inte fick ett "solo-hjärnsläpp" när det flög igenom huvudet ! :D

fronten var ju bedrövlig i min syn ... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

OK, nu får vi försöka hitta det positiva ;)

Bakljusen och de friliggande skärmarna är iallafall jag avundsjuk på. Om man hade delad bakaxel och skärmarna fästa i hjulupphängningen så ser det ganska ballt ut när "jordnöten" gungar mellan fyra hjul.

Link to comment
Share on other sites

Jag letade egentligen efter alternativ till det tämligen trista avslutet på en seven - början ser ju

bra ut ;-) (vilket jag håller med om att det inte gör på en Cougar)

Förslag mottages - dvs har ni bilder så lägg in dem i diskussionen!

Nått som en Marlin eller en NG kanske ?

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan hjälpa mig!

Jag skulle bifoga bilder från Donkervoort men de är för stora för att kunna skickas med???? :Hmm:  :mellow:  :mellow:  :huh:

Om dom inte är för Gigantiska ? . maila dom till mig så minskar jag ner dom och lägger in dom här åt dig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...