Micael Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Tjenare, Nu börjar det närma sig pedalställs bygge. Har ganska klart för mig hur dom ska se ut. men vad ska man använda för typ av lager i dom? Har funderat på att bara köra med en fettnippel, men då dom kommer att vara stående kan det bli lite krångligt att komma åt och smörja. Är det nån som har några förslag på lager/bussningar i en lämplig dimension. Jag har ingen egentligen tillgång till svarv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Det pedalstället vill jag gärna se lite bilder på! Jag vill också ha stående pedaler sen... Finns det inte rör att köpa som man bara kan kapa av till bussningar i lagom längder? Typ polyuretan eller nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 21, 2004 Author Share Posted April 21, 2004 Japp, misstänker att det bör finnas. Kolla in http://www.luegosportscars.com/ och gå in på "pictures". Där finns en bild på ett pedalställ. Det verkar som dom flesta locost tillverkarna har ungefär samma typ av pedalställ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Av en ren händelse så sitter jag här med mina gas- och kopplingspedaler på jobbet. Tog ett kort på dom, dessa är för stående infästning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 21, 2004 Author Share Posted April 21, 2004 Coola! :D Det är väl MK-orginal? Vad kommer du att använda för bussningar? Får man fråga vilka mått och utväxling dom har? :) Jag funderade ett tag på såna. Men på Indyn sitter väl pedalboxen fast i ramen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Det är MK original och till de används PU-bussningar som jag fick med. Den till vänster är kopplingen och naturligtvis gas till höger. Bromspedalen sitter redan på plats. Det är svetsat i ramen. Mått ja....hmmm... Kopplingen total längd 230mm Bonnjärn 6x20mm För bussning 22mm gaspedal bonnjärn 3x20mm bussning 22mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 hmmm bussning... måste man ha det? mina har inga sådana men de fungerar ändå? vad säger sfro? Kolla gärna på min sida... de kostade bara några tior att göra, kul var det också.. man fick vara lite konstnärlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 21, 2004 Author Share Posted April 21, 2004 Ser ju riktigt trevligt ut Kör du bara med med en bult och ett rör som lager? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Hej Bussningar är inget absolut krav. Så länge det fungerar och lagringarna inte verkar riskera att skära ihop brukar det vara okej. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Mina pedaler blir så här, bromsvåg har jag oxå. Denna måste dock vara låst har jag för mig eller hur Gustaf ?? /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Mina pedaler blir så här, bromsvåg har jag oxå.Denna måste dock vara låst har jag för mig eller hur Gustaf ?? /Micke Jag hade för mig att bromsvågen inte ska vara tillgänglig från sittbrunn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Hej Bromsvågen får inte vara lätt justerbar under färd, från förar/passagerarplats. Det kan man lösa på olika sätt men låsning brukar vara bra. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 Det ser ut så här... utan bussningar. Kanhända att jag byter till en mässingsaxel så småningom om problem uppstår.. Anledningen till att kopplingen har egen axel är att hålet blev 2mm fel.. :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts