SteQve Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 hejsan alla glada byggare! jag har nu bultat ihop min motor och min låda och placerat paketet i ramen (inte en seven-ram). Min lilla fundering är nu hur ni andra gör för att montera er motor i lod. De flesta av er har ju en kardan mellan låda och drivning, vilket gör att det inte blir lika känsligt. Jag har drivaxeluttagen på sidan av lådan (längsmonterad transaxel) och dessa måste ju stå i lod (parallellt mot ramen dvs). Några tips på hur man mäter in en motor på bästa sätt? Jag skall försöka ta en bild på hur min setup ser ut så ni kan komma med tips :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 tja nu vet jag inet hur det ser ut men sätt ramen i "lod" met vatten pass på alla möjliga håll. Hoppas på att du har en horisontell uta någon stans och t avatten passet igen. Själv har jag även en kanon pryl som är en liten grad skiva fast som vatten pass. Bra vi lutningar men skall allt sitt i lod fungerar det ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 loda med ett lod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 loda med ett lod. mot vadå?? behövs ju en referenspunkt på motor paketet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 En medbringare eller remskiva t.ex. och på dem kan man skruva dit nåt järn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts