Kilkenny Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Hur är det med Suzuki Swift generatorn, snurrar den åt samma håll som en volvo motor? Och hur många Amp kan den tänkas vara på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Rotationsriktningen spelar ingen roll för funktionen, men viktigt är att fläkten suger luften från bakre gaveln där diodplattan sitter, för kylningens skull. Japanska generatorer har ju oftast inbyggd fläkt och kan vara lurigt att byta. Vissa har raka fläktblad och då spelar det ingen roll och har den fläkten på utsidan så finns det för både höger och vänstergång. Christer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 där ser man, är det ingen här som kör med just en sån generator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Kollade en generator till Suzuki swift 1.6 16V som är på 45A och ska rotera medurs sett framifrån remskivan, inbyggd fläkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Det låter bra, för det är inte alls så att jag har byggt fast en sådan på bilen utan att kolla först :icon_oops: Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Hittade en 55A som roterar moturs också. Är du på jakt efter en liten generator till yttermått eller? Jag har några olika på hyllan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 13, 2009 Author Share Posted May 13, 2009 Nej tack, tror jag, än så länge iallafall :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 De flesta generatorerna roterar medurs, undantag finns, men sällsynta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts