Jump to content

Fredriks Nya Bruksbil


Fredrik i Trollhättan

Recommended Posts

Sedan en dryg vecka njuter jag av en ny bil.

Kan det bli bättre än vår och ny bil? Beställde i februari och skulle få vänta till vecka 21 på leverans men plötsligt låg man före i schemat och kunde leverera 5 veckor för tidigt... :thumbsup:

Är hittills supernöjd med denna fantastiska bil.

Opel Insignia....

166973-DSC00009.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kommer just från lokala SAAB-handlaren där dom hade lite event idag. Brorsan ställde ut sin 9-3a tillsammans med SAABklubben.

Där kikade vi iaf på just en sån där vit Insignia Turbo med 19" fälgar. Såg faktiskt riktigt bra ut.

Hoppas dom är lika sköna att köra

Link to comment
Share on other sites

Ja Grattis.. Ja kan inte annat än hålla med.. vi köpte ju själva ny kärra för ett tag sedan.. blev en Honda ( förvånande va ? :P ) men en CR-V denna gången...

maxutrustad me allt i tillbehörslistan å 19".. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag tittade på Avensis också men tyckte inte om den. Jag tycker den ser konstig ut fram och väldigt klumpig bak. Insignian har en väldigt smäcker kaross som maskerar storleken. Bilen är större än 9-5:an som intill ser liten ut.

Avensis hade dessutom en betydligt sämre vägkänsla och det exemplar jag provkörde bullrade väldigt mycket från framhjulen. Ovanpå var Toyotan dyrare med en massa konstiga utrustningspaket.

Jag valde tidigare mellan Audi A4 och Saab 9-3. Bägge är lite trånga i sedanvariant så jag hade blivit tvungen att åka kombi. Gillar inte kombibilar.

Audi A4 blev också ganska dyr om man inte nöjer sig med basutrustning. Saab 9-3 är minst sagt en vanlig bil här hemma i Trollhättan. Inte så kul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...