LUPUS Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Med tanke på de nya reglerna som ser ut att vara på gång finns det någon fakta på vad det innebär att regga bilen för enbart etanol. 1. Går det ( har någon bevisligen det i sitt regbevis) 2. Något positivt med det ( skatte lättnad etc) 3. Påverkar det hästarna som "orginal" motorn ger då det ju garanterat påverkar detta lite. 4. Om jag ändå tänker åka på E85 borde man ändå regga med bensin ? Kanske en Real Pinto fråga direkt men den kanske finns någon sammlad tråd på detta jag missat. anledningen är till viss del att jag väldigt enkelt kan ta det ena eller det andra vid stundande reg besiktning och undrar om det vore någon mening att regga med det som de just nu är 51% sannolikhet kommer sitta i senare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Det enda jag kan säga är att det ska gå, reglerna för efterkonvertering tillämpas även på amatörbyggt fordon. Såvitt jag vet ger inga skattelättnader. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Hur gjorde man med Esther/Teknikensvärld bilen "Klorofyll" ?? Det var väl en Etanolbil från första dagen eller har jag fel?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts