Acke Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Fick info till Hondaklubben igår att bilsport inte kommer hyra ut Emmaboda iår pga av bråk med grannar m.m.. :( Ingen uthyrning i Emmaboda 2009! På grund av den utdragna planprocessen och de överklaganden denna föranlett kommer Emmaboda Flygbana inte att hyras ut till enskilda klubbkörningar under 2009. Ett beklagansvärt, men nödvändigt beslut för att vi långsiktigt ska kunna säkerställa test- och evenemangsverksamheten på anläggningen. Fokus inriktas nu mot att hitta en lösning där banan kan användas framöver på ett så klokt sätt att det gagnar dels bilentusiasterna och Emmaboda kommun, dels inte onödigtvis stör de omkringboende. En del körningar i Superstage kommer att kunna genomföras under året, dock helt i tidningen Bilsports regi. Detta för att i görligaste mån garantera den uppföljning av verksamheten som en fortsatt positiv utveckling av Emmaboda Flygbana kräver. Karlskrona 24 mars 2009 SL Sjöberg vd, Förlags AB Albinsson & Sjöberg banarrendator Emmaboda Flygbana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Inte helt förvånad..... Eftersom det är grannkommunen så har man hört hur diskussionerna gått.... Grannarna står inte så högt i kurs i ögonen på den "motorburna ungdomen" och att de klagar kan te sej underligt även i de flesta andras ögon.... trist.... många gissar på att det finns ett intresse för ekonomisk ersättning som lockar grannarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 27, 2009 Author Share Posted March 27, 2009 jo, det är väll risk för det.. och dom är inte de ända.. här i göteborg har vi samma "problem" på säve... Personligen tycker jag att köper man ett hus bredvid en flygplats och sedan gnäller på att det låter så borde man tvångsintagas på mentalhem... :mad: vill man försöka att påverka så kan man ju alltid klaga här.. http://www.emmaboda.se/Politik-paverkan/Kl...dina-synpunkter risken att politiker lyssnar på fotfolket är väll inte dunderstor, men försöker man inte lär garanterat inget hända.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 (edited) Acke: Håller med dig. Flygplatsen har funnits sedan innan andra världkriget (beslut 1936 enligt WIkipedia) så jag tror inte ngn där idag boende köpte/byggde innan dess. Edited March 27, 2009 by ezroller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Om man köper ett hus nära ett köpcenter, kan man då gnälla på oljudet och få köpcentret nerlagt tro... :icon_smartass1: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Kimmen !! :toot: :thumbsup: Klockrent kommenterat !! jag log en lång stund efter jag läst det..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 eller en fotbollsplan? B) *hukar mig* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Vi är nog inte helt opartiska i detta.... Personligen vill jag ha tillgång till fler ställen för motorintresserade att utöva sin hobby på. Men det som ofta är anledningen till att sådant "gnäll" uppstår är allt sånt som sker utanför den tänkta övningen. D.v.s. all vansinneskörning till och från platsen inklusive burn outer m.m. eller pissandet mot andra hus och i trädgårdar o.s.v. för fotbollsevent. Sen är det ofta synd att folk som kör inte kan hålla sig till reglerna som de skrivit på för att hyra banorna. Ett exempel är att 95dB gränsen som funnits på Knutstorp i många år och trots tillsägelse i kanske fyra år kommer samma personer tillbaka med bilar som ligger på ca 115dB. De dödar tillgängligheten för oss andra. Men som sagt ovan, jag är för mer tillgänglig körning och utövande av motorsport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Som tur är då att t.ex Lindesbergs kommun går mot strömmen och satsar 7 miljoner på en strip i stan. För att bl.a få bort buskörningar men även för att locka folk till orten. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33831&a=1492681 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Från rejsa... Jag hoppas RyanAir startar en lågprislinje därifrån så de slipper störas av bilar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted March 28, 2009 Share Posted March 28, 2009 Klockrent av kommunen, synd att stockholmskommunerna inte har samma tankar om finansiering av en del raksträckor. Kanske en rundbana i ett industriområde :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts