Challe Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Har fått låna en stol av peer i Mörrum som också har en DD7. Stolarna kommer från england där han hämtade hem dom.Har gjutit av stolen samt plastat in förstärkningar för jag skall förlänga ryggen för jag är lite längre än vad bälteshålen tillåter.Fler bilder kommer framöver håller på att gjuta av förstärkningen på baksidan. MVH Challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 Snyggt jobbat. Går det at få hyra formen i framtiden när det är dax för stolar till bygget ? / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted March 24, 2009 Author Share Posted March 24, 2009 Snyggt jobbat.Går det at få hyra formen i framtiden när det är dax för stolar till bygget ? / Micke Det går säkert att komma överrens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 29, 2009 Share Posted March 29, 2009 Det ser riktigt lovande ut. Är det Tillet-stolar du gjuter av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Stolen påminner väldigt mycket om mina från MK Sportscars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 (edited) ...som också ser ut som en Tillett-kopia! ;) Skulle eventuellt också vara intresserad av att gjuta mig en omgång! :icon_oops: Edited March 30, 2009 by Sonett7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Har nu gjutit av förstärkningen på baksidan också skall nu börja med att förlänga ryggen i stolen som är alldeles för kort för mig.Lite bilder lite dålig upplösning telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 Är det rätt att man skall använda aceton till att tunna ut gelcoat med för att kunna spruta den. tackar för svar eller tips,Mvh Challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias R Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Det är jag ganska säker på att det inte ska vara aceton. Styren är väll det du ska använda för att förtunna gelcoat förutsatt att den är polyesterbaserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 Det är jag ganska säker på att det inte ska vara aceton. Styren är väll det du ska använda för att förtunna gelcoat förutsatt att den är polyesterbaserad. tackar för svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Har du kollat om det är tillräckligt med utrymme mellan huvudet och nackstödet för när man har hjälm på sig? Det är inte alla stolar som funkar jättebra med hjälm har jag hört. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 det finns speciell sprut gelcoat..som är tunnare.. iofs använder dom en trycksatt spruta med automatisk inblandning av härdare.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploogen Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Hur går det med stolen. Vilka mått blirdet på den. :icon_oops: en nyfiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Hej Satt och kollade lite på Haynes Roadster forumet och hittade denna för den som inte vill bygga egna stolar, han verkar ha en del olika men jag vet inte hur priserna är jämfört med andras. Han skeppar till Sverige i alla fall. http://tritonraceproducts.co.uk/ /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Läste nånstans att tritonstolar skulle finnas för provsittning på Stoneleigh-mässan. Jag ska definitivt prova och se om arslet ryms i någon modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 hoppas att jag fick med bilderna nu kunde inte ändra mitt förra inlägg mvh challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts