auditsq Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 har ni någon kreativ idé vilken alu kylare som kan funka..till Zetec 2.0 170hp mått = 470x325x60mm. ungefär.. ;) jag har kollat på Radtec's rc7 kyl som verkar bra 3995 hos Roadster och ca 3000 från Rally design ,men snål som man e så hittar man gärna en billigare... helst intag övre vänster och nedre höger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 En vanlig Polo-kylare har funkat för mig. Jag har inte måtten på den, men den passar under noskonen. Den jag köpte kom från en 1.0 (tror jag). Jag hade 187 hk i min Zetec så det borde räcka åt 170 också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 En vanlig Polo-kylare har funkat för mig. Jag har inte måtten på den, men den passar under noskonen. Den jag köpte kom från en 1.0 (tror jag). Jag hade 187 hk i min Zetec så det borde räcka åt 170 också. hur sitter anslutningarna på den ? e det alu ? köpte du på skroten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Polokylaren har 32mm anslutningar uppe och nere till vänster. Det är en Polokylare som Radtec har kopierat och använder ett 58mm cellpaket till för att öka kylkapaciteten. Radtec kylaren kan du köpa genom dem själv, Roadster och RallyDesign m.m.. Polooriginal har plastgavlar med alu.celler. Man påstår att en Polokylare klarar ca 200hk, men det är mycket upp till motor, vattenpump, kylfläkt och luftflöde. Tips är att kolla på t.ex. Mecas hemsida för att se mått och anslutningar, eftersom det sitter flera olika storlekar i Polo, Lupo och Golfarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Jag köpte min hos lokala bildelsnasaren. Tror att just den polon som min kom ifrån aldrig fanns i sverige. Men dock i norge, så det gick att få fram en kylare ändå. har för mig att jag gav typ 1000 bagis för den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Jag har köpt en från Roadster.se nyligen och den är liten och smidig som jag har till min Ford 1.8l. Info från Roadster.se Kylare Standard kylare för Westfield och de flesta motsvarande bilar. Dimensioner 470 x 325 x 50mm. Aluminium 25mm med plastsidor. Övre slanganslutning för 32mm slang och undre för 38mm slang. och 38mm undre slang. Lämplig för effekter upp till 200hk. Pris: 1190:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts