Jump to content

Istort färdig


Recommended Posts

Mattsvart fram och bak var riktigt snyggt. Funderar på att ha det själv, men kanske med någon metallicfärg i mitten i stället för ren aluminium. I övrigt är det något med proportionerna på bilen som jag gillar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en granne som har en HD med mattsvart tank med blankare svarta flames lackade på den. Väldigt diskret och snyggt.

Om jag någon gång lackar över aluminiumet så blir det nog nåt mattsvart och blanksvart i kombination på olika ytor.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en granne som har en HD med mattsvart tank med blankare svarta flames lackade på den. Väldigt diskret och snyggt.

Om jag någon gång lackar över aluminiumet så blir det nog nåt mattsvart och blanksvart i kombination på olika ytor.

Låter intressant, du har inte möjlighet att fixa bild på den?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Äntligen de stora sakerna färdiga , huven var inte så jävlig som jag hade trott.

Den blev inte perfekt men det duger.

:wohow:

Det där med huven låter förhoppningsfullt! Det är något som jag själv funderat på hur många gånger man skall misslyckas med! Har du gjort det "by the book"? Själv tycker jag det verkar vara en ösäker metod eller har du använt någon anna metod?

m :) h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer inte ihåg vad boken sa om det.

Jag satte nosen och scuttlen , klippte till och tejpade dit plast(som man har i väggarna) , lade ut plasten på alu plåten ,spottade i motvind ,sparkade på katten ,slängde största skiftnycklen i oljespannen , och klippte.

Den blev något förstor på bredden , svårt att göra något åt nu , då jag vikt in kanterna.

Gör kanske en ny i vinter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...