Quixir Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 hej, är ny i forumet men jag tyckte tråden passade bäst här. håller på med min locost ram och upptäckte idag att min förarplats är endast 440mm och inte 450mm som i sfro boken angivet minimum mått. ska jag behöva riva hela kardan tunneln och göra om den eller kan det hända att sfro godtar denna lilla skillnad? jag är 193cm lång och inte den nättaste som vandrat på denna jord och jag sitter väldigt skönt utan att det skaver eller klämmer. skall ha stolar som är sido lösa och dessa kommer endast ha skulder breddningar pga sidostöd. någon som fått igenom en bil med förarplats smalare än 450? ps bor i norr så närmaste sfro gubbe är kalix vad jag förstått? tacksam för snabba svar Mvh Olle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Skulle tro att merparten av alla locostar t.o.m. är besiktigade med något smalare mått. //R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Vi brukar inte gnälla på millimetrar om ergonomin är okej i övrigt. Det du ska tänka på med smal "sittbrunn" är till exempel att placeringen av bälteslås blir knepigare och betydligt mer kritisk. Finns du i Luleå har du Sven-Erik i Kalix eller mig i Skellefteå att välja på. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quixir Posted February 26, 2009 Author Share Posted February 26, 2009 tack grabbar. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts