Jörgen Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 (edited) 1 st Esab LTG 250 DC komplett med vattenkylt slangpaket och fotpedal, alla möjliga inställningar finnes. Kommer ursprungligen ifrån Volvo Aero i Trollhättan och servad kontinuerligt, jag är 2:a ägaren. Helt underbar att svetsa med och klarar det mesta. Säljes utan tub och regulator. Priset är 9000:- (pris diskutabelt för medlemmar) :) Säljer även en AGA 200 ampere AC/DC Tig som fungerar kanon, klarar upp till 7-8mm Alu. Den här lite äldre typen sliter du inte ut i första taget då det inte är speciellt mycket elektronik i den, säkert en hel del koppar då den väger säkeri 100 kg trots att den inte är speciellt stor :D Priset på denna svets är : 7000:- Och till sist så finnes det en Klingkap av märket OMES MEC250 ,vattenkylning av klinga, helt renoverad av mig med nyslipad klinga. Justerbart anhåll upp till 45 grader. fungerar mycket fint. Priset på denna är: 5500:- Nytt pris!! 4800:- Svetsarna säljes pga nyköp av Migatronic AC/DC värstingsvets :racesmile: . Metallkapen har jag inte behov av då jag har en annan som jag använder för det mesta. Ring mig för vidare info och provkörning. Jörgen 0733-328258 Edited February 5, 2009 by Jörgen Quote
Recommended Posts