Drake Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Nån som vet var man kan hitta lämpliga dämpare till ett par Cobrasidepipes? År ute efter nåt som påminner om orginaldämparna, altså runda med avsmalnande ändor. Vet att Hansen har Hedmanpipor men dom är lite korta. Dessutom letar jag efter mattvit lack men det verkar vara svårt att hitta nån värmetålig, förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Plastic padding har en vit matt värmebeständig färg av god kvalité på sprayburk. Den har jag använt flera gånger med bra resultat. HEAT-PROOF/VÄRMEFÄRG Artikelnr: PP431 Pris: 128 kr /C Övrigt: Värmebeständig färg som tål avfettningsmedel och bensin. Lämplig till ljuddämpare, motordetaljer, kaminer, utomhusgrillar och elradiatorer m m. Spray 400ml. VIT Motstår upp till 350°C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Passar Raka Rörs "booster" dämpare till Cobran? De har konade ändar, visserligen polerade men det är lättare att göra dem matta för lack än tvärtom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Bosostrarna skulle kunna funka men dom är lite korta och dessutom behöver jag inte rostrfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
esa Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Hej Stefan! Persåker Speedshop säljer 20" trush ljuddämpare. Svetsade sidepipes av dessa till kompisens ac cobra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 Ska kolla upp det. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Kolla vad jag hittade! http://www.bildelar.nu/h_artikel_detaljera...=02/02/12/02/02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts