Jump to content

Nürburgring 7-9 Augusti


pacman

Recommended Posts

Mitt i smällkalla vintern behöver vi alla lite drömmar och visioner inför sommaren.

Mitt nyårslöfte till mig själv, förutom det vanliga att gå ner 7-8 kilo före 1:a maj(...), är att i år SKALL det bli locostresa till Nürburgring och OGP; Oldtimer Grand Prix, den 7-9 augusti.

Jag var där för ett par år sedan med familjen och bestämde mig på stående fot att återkomma med sjuan året efter. Omständigheter har gjort att det inte blivit av, men i år finns det redan inskrivet i planeringskalendern.

Det blir antingen en 2+3+2-tripp (2 dagar ner, 3 dagar OGP, 2 dagar hem) men sjuan, eller att man trailar ner sjuan så man inte riskerar att bli strandsatt med trasig bil efter en överkörning på banan....

Jag vet att det finns mycket hotell och gasthaus i Adenau med omnejd, men om man skall få ett bra boende nära banan så bör man vara ute i god tid, speciellt inför OGP.

Därför lägger jag ut en intressepejl om det möjligen finns fler intresserade av detta.

Link to comment
Share on other sites

Usch vad jag blir resesugen.

Men jag har - och det är jag knappast ensam om - satsat på fel finanshäst vilket innebär lågnivå på nöjen i år.

Sitter och kollar lite gamla band från videokameran, just nu är jag på Stoneleighträffen. Men är det 07 eller 08?

Lägger upp på Youtube om jag lyckas fixa det tekniska.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej

jag ska ner .. men jag flyger Säve ( GBG ) till Frankfurt-Hahn..

Flyg ut 6aug ---hem 10 aug ca 500

minihyrbil för dessa dagar 1300:-

jag bor i Cochem ( brukar bo där ) ca 45km från Nurburg.. ca 1100:-

det är ganska drygt o köra..drygt 110 för min del strax söder om Göteborg

har gjort det med sporthoj ett 20 tal ggr och dom första 15 var väl kul

men.. ca 3tim total restid fram till banan väger tungt..

om du kör så vill jag trumma för vägarna efter Hannover

som går över : Hameln-Holzminden-Warburg-Bad Wildungen-

Marburg-Herborn-Isenburg-Mayen... sedan e du nästan framme ..troligtvis med ett saligt leende

förutom vägnätet kring Mosel och Rhen så tycker jag att ovannämnda sträcka är roligast

i Norra Europa..

hoppas vi syns

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...