Kjelle Ek Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 (edited) Märke: Westfield Modell: Speedsport SEIW Färg: Mörkblå/Orange Årsmodell: 2008 Motor: Ford Duratec 2.0 Motorstyrning: Omex 500 Vxllåda: 5vxl Typ-9 Diff: LSD 3,62 Fälgar: Revolution Four Spoke 13x7" Däck: 205/60-13 Yokohama A048R Edited December 20, 2008 by Kjelle Ek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Goa färger :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Ek Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Banpremiär på Gelleråsen förra veckan... Det är ju förbaskat roligt... Även premär med nya däcken, 048, första gången jag testade R-däck, det blev ju en klar skillnad... Försökte reda ut det där med däcktryck och däcktemp men blev inte så mycket klokare... Det berättades om kalltryck och om varmtryck men vid vilka temperaturer, olika temp på olika delar av däcket osv... Om det är någon som har en genväg så tipsa gärna... Däcken jag har är 205/60-13 på alla fyra... Slutligen en liten filmsnutt från premiären på Gelleråsen Det var ju en slags Broms- och kurvtagningskurs... Övning ger färdighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Visst är det kul, och bra väder hade du också! Vet inte om du sett det, men en lampa tändes till höger om varvräknaren ca 0:53 in i första filmen. Var det oljelampan? Jag har själv det problemet... :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Ek Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Visst är det kul, och bra väder hade du också! Vet inte om du sett det, men en lampa tändes till höger om varvräknaren ca 0:53 in i första filmen. Var det oljelampan? Jag har själv det problemet... :banghead: Hejsan! Jo men visst är det oljetrycket som blinkar... Har inte riktigt lyckats ställa in instrumentet riktigt... Jag har skrivit in det tryck som stod i spec. för motorn... Det angivna lägstatrycket är när motorn håller ca 2000 varv... Men vid gassläpp så kommer inte trycket upp till det angivna... Så då blinkar det... Den larmar även vid tomgång... Har en "mekanisk" varningslampa oxå men den håller sig lugn... Verkar vara så att den varnar när trycket hamnar under 2.5kg... Det lilla jag har kört verkar trycket hålla ganska bra i svängarna då trycket ligger kring 5kg... Men som sagt så verkar det vara just under inbromsning samtidigt med frikoppling som trycket sjunker under 2.5kg... När det varnar (under inbromsning och frikoppling) visar trycket mellan 1.7kg - 2.5kg Det är ju tryck men kanske något lågt... :unsure: /Kjelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Hej, det är svårt att ge någon direkt rekommendation gällande däcktryck och inställning, men liten vägledning/startpunkt för bankörning: Fram: Camber: -2,25° Toe: neutral eller ev lite toe out Kalltryck: 1,35 bar Bak: Camber: -1° Kalltryck: 1,35 bar Men vi har olika körstil/önskemål och olika banor/bilar kräver olika, så det är till att prova sig fram. Däcktrycksmätare och gärna en däcktempsmätare underlättar om du vill gå på djupet med inställningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.