Lager Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Jag och min bror var med och körde ett endurance lopp mellan Digne lebain i Frankrike och Rom i Italien, Det var en Engelsk organisation som ordnade loppet. Totalt 250mil på små bergsvägar med högt tempo! På denna film så går det lite halvlugnt. Det kommer fler filmer framåt som jag kan lägga ut om intresse finns. http://www.guildofmotorendurance.co.uk/video/map%20stage.wmv Quote
Michael Th Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 brast skärm staget på din 7: a?? annars klarade sig allt ..som vanligt!? vad är det för 7 a som filmen kommer från (4 kameror...) redigerade dom under färd eller spelades allt in gånger 4?? den verkar ha framskärmar i plåt?? bilder?? många frågor men sån e jag.. lägg gärna ut mer!! Quote
heralue Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 Du får ju lov att lägga upp en berättelse om erat äventyr Peter !!! Detta tycker jag var fräckt ... Quote
Kilkenny Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 Mer film! och berätta gärna mer, sånt här drömmer nog väldigt många om att göra, :eclipsee_steering: (jag tex) Quote
Lager Posted October 12, 2008 Author Posted October 12, 2008 brast skärm staget på din 7: a?? annars klarade sig allt ..som vanligt!? vad är det för 7 a som filmen kommer från (4 kameror...) redigerade dom under färd eller spelades allt in gånger 4?? den verkar ha framskärmar i plåt?? bilder?? många frågor men sån e jag.. lägg gärna ut mer!! Jo det som gick sönder var framskärmstaget, det var så dåliga vägar på vissa ställen så det vibrerade sönder, jag sågade av resten av skärmen. Sista dagen regnade det hela dagen och alla hade roligt åt kaskaden av vatten som kom från däcket, mindre roligt när man svängde och fick vattnet över sig. Och JA resten av bilen höll! ganska bra betyg på en hembyggd seven med mc motor! Han som filmade heter James och hade en egenbyggd seven som var riktigt bred, satt en Cosworth motor i med dubbla mappar 300hk och 420hk. Engelsmännen tyckte vi var modiga som skulle löra så långt och hårt med en mc-motor i bilen, Jag tyckte dom var modiga dom körde ju med Engelska bilar..... Jo det var en riktigt tuff tävling , vi började köra ca 8.00 på mornarna och körde till åtta, nio på kvällarna. Det fungerade så att man körde efter noter som arrangören hade gjort, sedan var det tidskontroller under hela sträckan där hade man tre minuter på sig att komma itid, man fick inte komma för tidigt och inte försent då fick man minuspoäng. Tiderna var ganska tighta så vissa sträckor var det näst intill bantempo för att hinna, detta på allmän väg med möte och omkörningar. vissa vägar var enfiliga utan räcke , stup på hundra meter vid sidorna... vi hade två race mot killen som körde Ariel Atom (300hk) jag tror han filmade det sista, skall lägga ut filmen om jag får tag på den. Han med Arielen hade nya r-däck när vi började efter fjärde dagen (vi körde fem dagar) fick han bryta, däcken var helt blanka, han var rädd att han inte skulle ta sig hem annars. Jag lägger ut lite bilder framåt. Quote
Lager Posted October 12, 2008 Author Posted October 12, 2008 När vi körde ner så gjorde vi ett studiebesök på RCB http://www.rcb7.de/ Jag hade tänkt köpa en ny byggsats av dom. Det står på hemsidan att dom säljer en byggsats för ca 155000 skr, Men detta var den gamla modellen, som jag inte var intresserad av då jag skaffat S2000 motor för att lägga i. För det nya chassit som är avsett för s2000 motorn och vxlådan, skulla han ha 39 000... och då var detta i Euro! i detta ingick ram med hjulupphängningar, coilovers, hela karrossen i alu och kolfiber, tank,pedalställ och, ja det var nog allt..... Lite väl saftigt. :thumbsdown: Så nu står jag med en komplett krockad S2000, och vet inte vad jag skall ha den till. Men jag skall kolla på några andra alternativ, så det löser sig nog. Jo jag fick en åktur med ägaren till Rcb, han berättade att han smällt en bil om året! bland annat hade han backat ut i skogen i 240kmh. Han gasade ganska rejält, det konstiga var att jag tyckte inte bilen gick så fort som jag hade förväntat mig 240hk borde kännas mer? Den kändes inte speciellt mycket snabbare än min egen, men jag hade kanske för höga förväntningar. Nåväl han hade även en version som var kompressormatad och fick då ur 420 hk i motorn, så komprssormatning får man nog ha. Där stod två sådana bilar båda var smällda, undrar varför. Quote
Michael Th Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 har du budget för en ny bil om året..?? :o Annars tror du inte det räcker med s 2000 maskinen... fast med kompressor så blir det ju såklart möjligt att köra om kimmen..eller.. :whistling: hur står du dig idag mot honom?? Du har inte, eller vet var man hittar bilder på James 7:a?? Quote
Lager Posted October 12, 2008 Author Posted October 12, 2008 Meningen med att bygga en ny bil var att bygga en som är aningen större och utrustad med framruta, dörrar,värme och sufflett. Alla gånger jag har kört hem från emmaboda eller Uråsa eller någon bana, så har det alltid börjat regna. dubbla plexirutor att titta igenom, och kallt som f.. tänkte att jag skulle ha lite mer komfort. Men mer komfort=tyngre= måste ha mer effekt. Vill ju inte bygga något som inte går fortare. Det var fem år sedan jag byggde nuvarande bil. Kolla denna sida under bilder Roma, den finns nog med där. http://www.guildofmotorendurance.co.uk/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.