Krolleg Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Detta är väll nästan en perfekt donator :) http://www.blocket.se/vi/17594270.htm?ca=3_s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Definitivt! Drivlinan är väl det vettigaste man kan få tag på färdigt idag (om man inte köper fabrikstrimmat från Cosworth, Dunnel eller något); massor av effekt med låg vikt och (jämfört med MC-motor) stort register. Har man en hel bil kanske man kan hitta en del annat intressant också. Det är ju dubbla triangellänkar runt om och annat trevligt - även om en del av grejorna kanske är i grövsta laget för en bil med halva vikten. Själv har jag dock bara erfarenhet av växellådan (i en Westfield med Duratec V6), som är en mycket trevlig bekantskap. Distinkt mekanik (kör iofs med egen spak med ledlager - helt glappfri och 5-6 cm slag), blixtsnabb synk och 6 vettigt stegade växlar. Kanske inte riktigt som en ren race-låda, men det finns iaf varken krypväxel eller ekonomiväxel, utan det är 6 riktiga växlar. Finns väl minst en här som har erfarenhet av hela S2000-linan i Seven...? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Tittar djupt ner i plånboken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Det går att köpa S2000 drivlinor från england för ganska bra priser (allt är ju relativt). Då slipper man dras med ett plåtskal. Bara motor iofs http://cgi.ebay.co.uk/Honda-s2000-engine-g...id=p3286.c0.m14 Hel drivlina http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-S2000-ENGINE-B...id=p3286.c0.m14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den bilen. Perfekt å plocka grejer från. Sedan kan man ju dessutom sälja en hel del prylar få tillbaka massa pengar. Funderar på en s2000 drivlina istället för duratec 2L + typ 9 låda. Livet är roligare vid 9k RPM å sen antar jag att hondas låda är bra mycket bättre än fordens :) Alla hondor jag har kört har haft fantastiska lådor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atorp Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Ett OMEN är att S2000 finns med två olika motor alternativ i USA. Båda ger samma effekt men ser man till trim delar osv så är det 2L som dominerar. Sen var frakten grymt dyr 1600 när en hel container från NY ligger på 10-14000.- och då får du in bra mycket mer än en bil. /atorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Om man nu bortser från donator perspektivet en stund....... Varför i he***te skriver man skadad höger fram när hela högersidan på bilen ser ut som begagnad köksfolie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Funderade också på det, faktiskt... :D Någon som har lite svårt för det där med höger/vänster? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 på min dator är det Vänstersida av bilen som är kraschad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts