urstad Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Går det att peta in inanmätet från en scorpia/sierra axel med diffbroms i en som inte haft det? Egentligen frågar jag väl om det är samma "hus" på diffarna oberoende av om dom är bromsade eller ej. Anledningen till att jag frågar är att den enda scorpio till någorlunda pris häromkring jag hittar är en med obromsad axel for 3000:- :blink: Så då kan jag använda denna axel tills vidare och sedan när jag vill ha en annan klump bara sätta dit den. :) ha de ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Hej Det går bra att byta klumparna om man också byter drivaxlarna, i de flesta fall... Scorpio kan dock ha "rätt" drivaxlar även utan diffbroms. Saken går i alla fall att lösa senare utan alltför mycket bök. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted April 2, 2004 Author Share Posted April 2, 2004 Jättebra tack så mycket för det svaret. Då blir man nog fordägare idag då. ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts