heralue Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Lördagen den 13 september kör vi konbana på Eksjö Trafikövningsplats !! http://www.eksjotrafikovningsplats.se/anlaggning_bilder.php Upplägget enligt följande : Genomgång 09.30 Körtid 10.00-12.30 Lunchuppehåll 12.30-13.30 Körtid 13.30-17.00 Efter avslutad körning hjälps alla åt med städning och återställning av området. Startavgift 200:- för medlemmar, 400 :- för icke medlemmar Medlemmar i Locost MK har företräde men i mån av plats kommer även icke medlemmar att få deltaga. VÄLKOMNA !! Vi ser gärna att ni föranmäler i tråden enligt nedan: 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. 5. 6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Norkvist (beroende på arbetsbelastning) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 (edited) helt nybyggd bana med avkörnigszoner i kurvorna låter väl intressant. Här är 2 anmälningar till: 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham Edited August 14, 2008 by Berne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Oj vad sugen jag är, hur färdig måste bilen vara...? Blir väl i och för sig problem med att traila bilen dit. OT: Jag är hälften från Eksjö då mamma är född och uppväxt där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Då har du ju hemmabana, åtminstone halva... Vi brukar säga att den i princip ska vara klar för SFRO2, men ljus och sånt är naturligtvis inte viktigt. Det kan ju va ett bra tillfälle att få provköra bygget även du inte kan köra fullt i en konbana från första repan. Ring gärna till nån av oss, som arrangerar, så kan vi diskutera det på telefon istället för att skriva här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Attans, fel helg för mig. :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Sicket elände....jag ska ju på bröllop den dagen :doh: . Det skulle ha varit riktigt skoj annars. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rydh Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise Ska bli kul att testa en nytt ställe att köra på! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise Jag var i Eksjö idag och provkörde banan och den var verkligen kul. Tror det kan bli vår bästa konbana någonsin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 är det den nybyggda som vi åke förbi på väg till årsmötet!!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimsan Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster Ser fram emot detta :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Mikael TH: Ja, det är det, och nu är den färdig, slät som ett salsgolv, lite doserad i en kurva och jä... rolig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Det där är ju inte långt ifrån där min bil SFRO-besiktigades. :) En del roliga vägar om man kommer från mitt håll också. :eclipsee_steering: Borde ju rimligtvis ha fått bilen i register till dess iaf (bara ursprungskontroll och reg.bes. återstår), och förhoppningsvis har jag inget annat inbokat... Kanske borde försöka skruva dit en lamelldiff och krängninghämmare bak innan dess? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 är sugen som fan att åka dit och titta..... sitter här hemma sedan ca en vecka med kraftiga smärtor i ryggen.. har både varit hos massör och naprapat... tur det är gratis genom avtal med jobbet.. man/jag funderar ju om man skall bli bättre.. vi får c... lite långt att åka bara för att titta... + att renoveringen av huset går mycket långsamt pga total makeover/mycket att göra på jobbet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Hur många platser är det? Åker ju till Finland på seven-days på söndag så vi får se om bilen är hel när jag kommer hem :eclipsee_steering: så kanske man hänger med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Vi brukar ta med ca 20 bilar. Då blir det tillräcklig körtid för alla. Skulle va roligt att få se din snabba bil i vår konbana så hoppas du kan komma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle P Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 HALLÅ! JAG ÄR MED! HÄLSNINGAR KALLE P. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 bakaxeln fixad??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 (edited) 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster 10. Kalle P, Se7en Ny motor och ny bakaxel, Kalle? Edited August 25, 2008 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 olje tät ??!!...Berne tar du med olje absorbent... :rolleyes: är det inte en otät Fjord motor... så kan det ju vara en fiat axel som behöver kissa lite... :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 En Ford som läcker olja??? Fattar inte vad du menar Fast jag behöver nog en påse kattsand till min bakaxel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke W Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster 10. Kalle P, Se7en 11. Joakim Winkler, Mazda Miata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster 10. Kalle P, Se7en 11. Joakim Winkler, Mazda Miata 12. Peter Carlsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster 10. Kalle P, Se7en 11. Joakim Winkler, Mazda Miata 12. Peter Carlsson, Se7en 13. Peer Olsen, DD7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster 10. Kalle P, Se7en 11. Joakim Winkler, Mazda Miata 12. Peter Carlsson, Se7en 13. Peer Olsen, DD7 14. Johan Lutgård BMW 123 D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 jag anmäler mig men hur katten hittar jag dit? thomas sandqvist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 kan någon lämna telnr. som man kan ringa om man kör fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Ronny Nordkvist 5. Mats Andersson Westfield 6. Roland Skårner Caterham 7. Patrik Rydh Lotus Elise 8. Johan Ottosson Lotus Elise 9. Jim Kindblad Opel Speedster 10. Kalle P, Se7en 11. Joakim Winkler, Mazda Miata 12. Peter Carlsson, Se7en 13. Peer Olsen, DD7 14. Johan Lutgård BMW 123 D 15. Thomas Sandqvist, Dutton Du hittar enkelt det ligger vid södra infarten till Eksjö (från Vetlanda) Dessutom är det skyltat !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Du har väl hört talas om Murphy. han brukar dyka upp när jag ska till ställen jag inte varit på. Ha Ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) Han dyker även upp när du försöker posta på forum, uppenbarligen. ;) För övrigt så håller han för närvarande till på Posten och ser till att kritiska handlingar jag behöver för att få min bil i register försvinner... Verkar inte som om jag får någon post över huvud taget sedan i onsdags. :banghead: Edited September 8, 2008 by Olofson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Hur visste du att det bråkade när jag skulle posta till forumet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Hur visste du att det bråkade när jag skulle posta till forumet samma inlägg gånger 3 kanske... men nu e dom ju borta förståss.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Ha Ha det såg jag inte. det blev Error flera ggr så jag tryckte igen. det skulle jag inte gjort med facit i hand. så det kan gå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Jag tog bort 3-4 st. förut.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Här kommer en ny anmälan. Närmare Göteborg lär vi aldrig komma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Uppdaterad deltagarlista: 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Mats Andersson Westfield 5. Roland Skårner Caterham 6. Patrik Rydh Lotus Elise 7. Johan Ottosson Lotus Elise 8. Jim Kindblad Opel Speedster 9. Kalle P, Se7en 10. Joakim Winkler, Mazda Miata 11. Peter Carlsson, Se7en 12. Peer Olsen, DD7 13. Johan Lutgård BMW 123 D 14. Thomas Sandqvist, Dutton 15. Sven Fagerberg Westfield Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Blir det korvförsäljning eller ska man ha matsäck med sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 Det blir korv med dricka samt kaffe mm.... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Kanon det. Det är ju det viktigaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders S Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Är det någon mer än jag som funderar på att åka och titta? Kan ju tyvärr inte deltaga med egen bil men det är alltid kul att träffas och tjöta lite :) /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rg500 Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 (edited) Jag var i Eksjö idag och provkörde banan och den var verkligen kul.Tror det kan bli vår bästa konbana någonsin. "banan" ser ju hel cool ut ! Finns det nån anledning att sätta upp koner ? Måste vara roligare utan ? Edited September 11, 2008 by rg500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Visst ser den kul ut, men någon chikan gör nog det mer spännande. Att bara köra runt, runt, runt på en ovalbana blir nog tråkigt i längden. IMHO Det kanske finns tid att prova på bägge varianterna. Skulle vart kul å vara där nere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Hoppas de har traktor eller dylikt så man kan bli lossdragen från sanden utanför kurvorna.... :unsure: Banan ser ju ut som en jordnöt! Ingen hel raksträcka på någon sida. Eller ljuger bilden? Hur lång är banan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 11, 2008 Author Share Posted September 11, 2008 (edited) Nedan hittar ni platsen samt GPS koordinater !! Edited September 11, 2008 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 banan är ca 1200 meter Det finns ett par rakor men vi ska ju köra konbana så där finns konor där också. Bärgare finns nog inte så det rekommenderas att hålla sej på banan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dflex Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Det blir korv med dricka samt kaffe mm.... :) Tvekade in i det sista för det är en bit att köra för att komma dit men det avgör saken. Jag vill också vara med ! Vad är det för krav/rekomendationer på klädsel och hjälm? 1. Berne Fransson 2. Håkan Book 3. Micke Lvov 4. Mats Andersson Westfield 5. Roland Skårner Caterham 6. Patrik Rydh Lotus Elise 7. Johan Ottosson Lotus Elise 8. Jim Kindblad Opel Speedster 9. Kalle P, Se7en 10. Joakim Winkler, Mazda Miata 11. Peter Carlsson, Se7en 12. Peer Olsen, DD7 13. Johan Lutgård BMW 123 D 14. Thomas Sandqvist, Dutton 15. Sven Fagerberg Westfield 16. Daniel Svanberg, Opel speedster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 12, 2008 Author Share Posted September 12, 2008 Heltäckande klädsel samt hjälm blir bra ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 12, 2008 Author Share Posted September 12, 2008 (edited) Banan ligger utmed väg 32 vid södra infarten till Eksjö. Söderifrån ( Vetlanda) : Sväng höger mot Nifsarps Industriområde Från Nässjö/Jönköping: Sväng till höger i Aborraviksrondellen Från Mjölby: Sväng till vänster i Aborraviksrondellen Därefter kör ca 1 km och sväng vänster mot Nifsarps Industriområde. Kör ett hundratal meter och sväng höger in till Nifsarps Gymnasieskola. Besökande parkerar på parkeringsplatsen innaför grindarna och går ca 50 m till Eksjö Trafikövningsplats. Deltagare kör förbi huvudbyggnaden på höger sida och sväger till höger fram till banan. När körningen börjar kommer denna tillfart att spärras så att ingen kan köra in på banan. Skyltar kommer att finnas på plats. Edited September 12, 2008 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 tackar för en trevlig dag med fin körning och gott väder. o go korv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 Vill också tacka alla som var där, för en trevlig dag. Många nya ansikten och bilar och det är alltid trevligt. Att en BMW diesel kan gå så jä..la fort hade jag aldrig trott. Tycker att anläggningen var riktigt bra, så vi kan nog lägga fler träffar där. Nu vill vi se lite bilder, och tider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts