Jump to content

Styrväxellösning... Styrstagen Infästa I Mitten Av Bilen


ezroller

Recommended Posts

Styrväxeln har alltså en skena mellan ändarna där styrarmarna fästs i mitten av skenan istället för i ändarna.

Har sett den här lösningen på ett par olika bilar... bla . har sena bubblor denna lösning.

Den kombineras med att undre bärarmarna görs mycket långa så infästningarna hamnar i princip mitt i milen, ett par cm plus eller minus. Placerar man styrväxeln lågt så borde bump-steer bli minimal och man borde kunna få till även långa övre bärarmar... dvs. en framvagn med minimalt med geometriförändringar vid fjädringsrörelse.

F1-bilar och liknande har liknande konstruktion på sina framvagnar.. styrväxeln ska jag inte uttala mig om för det har jag aldrig lyckats se... men de långa bärarmarna. Man kan ju gissa att de vet vad de sysslar med... tankar?

Detta lär inte appliceras på mitt första bygge btw.. utan snarare på 2:an.

När nu en sån kan bli av... ska ju löda ihop ettan först. :D :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nja... de blir olika långa ändå pga spindelns utformning... i princip alla spindlar har en lutande linje mellan övre och undre leden.

Dessutom innebär ju inte långa övre bärarmar att de måste vara LIKA långa somde undre ändå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...