Challe Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Undrar bara vilket som mängden rekommenderar stående eller hängande pedalställ är intresserad av synpunkter från er erfarna! mvh Challe Quote
Olofson Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Det är nog mycket smaksak, men jag tycker iaf stående känns vettigast p g a att pedalerna följer fötternas rörelse bättre. Verkar nästan som om Westfield slutat tillverka den hängande varianten som fanns som option innan, men jag är inte säker... Quote
Michael Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Det är lättare att få plats i bilen med stånde. Tycker Michael w Quote
Sonett7 Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Jag bygger med hängande pedalställ med cylindrarna riktade mot förarplatsen för att få bort dem från motorutrymmet så mycket som möjligt - vill inte ha dem bredvid turbon som sitter på motorns vänstersida... Köpte ett färdigt sånthär: Quote
Rikard Larsson Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Tror det är en fråga om plats också. Var det passar bäst att ha huvudcylindrarna. Jag byggde stående för att jag tyckte det verkade enklast att få justerbart. Quote
Thomas Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 har man stående kan man göra plats så man kan sträcka ut vänsterfoten och vila den Quote
Challe Posted May 12, 2008 Author Posted May 12, 2008 tack för era svar! Men vad blir eran utväxling på dom stående pedalställen samt slaglängden på rörelsen, på kopplingen måste man väl nästan ha hela slavcylinderns kapacitet ca 30 mm volvo 940 och då blir det en lång pedal väl? För man vil väl inte lyfta foten från golvet.Såg på lars H,s pedalställ och det såg väldigt bra ut! Jag har en förstärkt tryckplatta så om jag fuskar med utväxlingen så blir det trögt med cylinderns hjälp också. Tjejen orkade inte koppla alls nästan när vi luftade. mvh Challe Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.