Jump to content

Nu börjas det!!!


Olla

Recommended Posts

Då var det dags att presentera sig.. Jag heter ola (olla) bor i södra svea (Blekinge)

som blivit smittad av er :mad: (:icon_oops:

-inhämtat : volvo B23 motor med låda å bakaxel

-ska inhämta: rostfria rör till ramen

-vill ha: dämpare (nån som vet nåra(till bra pris)) :whistling:

fick nys om detta paket å slog till (fanken man kopplar ju bara till + å - sen funkar den) :thumbup:

vill ha kommentarer om denna motor dvs går det att slippa miljö avgiften utan att koppla till en pentium 4!

-alltså det ska inte vara för dyrt och inte för mycket jobb(ä lite lat serru) :icon_sleep:

Förresten mitt namn olla fick jag av att jobba ihop med en Kroatier, som ropade OLLA över hela fabriken så därför fick jag heta olla där (så jag är inte pervers om ni nu trodde det)

Tack för mig å hoppas man kan bli med i gänget ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte dämpare från AVO i england via Dala7. Kostade 1500kr styck. Inte allra billigast kanske, men det gick ruskigt smidigt.

Skall du bygga hela ramen i rotfritt stål? Skall bli intressant att se hur det blir. :)

Och välkommen i gänget!

Link to comment
Share on other sites

Nya byggare är alltid välkommna....

Rostfritt... hmm ;) är inte så vanligt men bra om man kan svetsa det..

Jag har MC-dämpare från en CBR900RR gav 2500kr för 4st på skroten men de hade inte gått speciellt långt i sitt tidigare liv.. :hypocrite:

Du nämner små medel.. det går i början har jag märkt.... har ambitionen att bygga så billigt som möjligt. nu har jag passerat 30000kr. Det som är kvar är Däck (har fälgar) besiktningar och aluminiumpaneler plus lite smått och gott...

Lycka till med byggandet :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen!

Jag köpte GAZ dämpare från England. Gav 4500:- för fyra stycken inkl frakt. Jämförbara med AVO då de har justerbar dämpning :thumbup: .

Rostfri ram..... Skall bli intressant att följa.

Link to comment
Share on other sites

Blekige.....

Det är ju nästan på mitt "inpissade" revir... närmare bestämt var i blekinge Olla?

Dämpare tog jag själv från AVO samt fjädrar därtill ....

Billigt? nja... inte för min del..... priset skenar snabbt när man bygger seven......

Har du en B23A motor så glöm att komma igenom utan miljöavgift.

Jag har gjort ett par inlägg på en annan tråd i det ämnet, sök och läs den tråden den är informativ i ämnet...

Link to comment
Share on other sites

Välkommen!

Angående rostfritt så tänk på att vissa typer av rostfritt stål inte klarar vibrationer speciellt bra - och det finns det mycket av en en Se7en :( Sen är väl inte RF så bra för ekonomin heller om man inte har goda kontakter ;)

Link to comment
Share on other sites

Får betala miljöavgiften på B23:an!

Vi har haft upp detta i forumet ang Avgasrening på B23:an (Dubbla Weber) och det skall tydligen inte löna sig att försöka.....

Tänkte inte på den innan jag köpte in B23 motorn....:oopsx:

Nu är det för sent, med allt extra som är inköpt till motorn... :(

Link to comment
Share on other sites

Blekige.....

Det är ju nästan på mitt "inpissade" revir... närmare bestämt var i blekinge Olla?

Dämpare tog jag själv från AVO samt fjädrar därtill ....

Billigt? nja... inte för min del..... priset skenar snabbt när man bygger seven......

Har du en B23A motor så glöm att komma igenom utan miljöavgift.

Jag har gjort ett par inlägg på en annan tråd i det ämnet, sök och läs den tråden den är informativ i ämnet...

Jag bor utanför Karlshamn i en håla kallad Svängsta... jaaa jag vet dom gör fiskegrejor här (ABU)

förresten om du bor i närheten skulle man kanske komma över å se hur en SKA se ut när den är färdig

;)

Motor alternativet B23 kostar mig 7000:- i avgift men å andra sidan vad kostar en motor som ska klara miljöavgiften, å sen är dom lite mer krångligare att få ihop med alla boxar å chip eller?

tänkte köpa en digitalkamera så man kan följa upp bygget men det dröjer innan det finns något att fota :icon_sleep: :whip:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
tänkte köpa en digitalkamera så man kan följa upp bygget men det dröjer innan det finns något att fota :icon_sleep:  :whip:

Jag har kamera, dock inget bygge än på ett litet tag. Ska bara... :whip: . Kanske jag kan komma och ta lite bilder nån gång i sommar annars ;)

Link to comment
Share on other sites

Ta och polera ramen om du använder rostfritt... skulle se mumma ut det!!!

:wohow:  :thumbup:

...och sen genomskinlig plast isf aluplåtarna ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...