Acke Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Satt å kollade nya Biltema katalogen och hittade denna tankamaturen..... verkar användbar.. :) http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=136051 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 (edited) det här var en riktigt bra grej... köptvång ;-) Funkar ju kalasbra med VDO... 0-180(biltema) resp 3-180ohm(VDO) VDO:s flottörgivare kostar 640kr på KHmotorsport. Edited February 29, 2008 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Köp du så kan jag vänta och se om den är vettig innan den hamnar på hyllan... :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 kan du mäta djupet på min tank ;-) så kan jag köpa den på vägen hem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Jag har spanat in adaptern för kylarslang http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135328 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 (edited) Detta var en sak som jag behövde till min tank och har fundrat på om jag skulle ha eller inte... men jag vet vad som händer om jag inte har någon. Det kan bli några onödiga meter att gå för att hämta bensin : ) Tankamatur är inköpt från Biltema och ligger på hyllan just nu och väntar på montering... Edit: mer info Edited April 8, 2008 by Zyxx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 då köpte du Biltemas då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Det blev den från Biltema.. mycket bra att den finns i olika längder så den minsta modellen passade mig mycket bra : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Det ligger en i min bil nu också... redo att monteras, ett litet minus dock är att den inte har någon bränslepickup integrerad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badbeemerboy Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Har precis kommit hem från Biltema och gick inom garaget efter hemkomst för att testa tankmätaren och givaren jag köpt från biltema. Fungerade kanon! Kul att bli ositivt överraskad. Mätaren: http://www.biltema.se/products/product.asp...;iItemId=136043 Givaren: http://www.biltema.se/products/product.asp...;iItemId=136051 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Med de positiva omdömmena så får det bli biltemas mätare och armatur för mig med. m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 ***Off topic*** Angående Biltema , dock ej tankgivare. Jag var där i helgen och handlade väldigt lite... Köpte t.ex. en osthyvel och en pizzaskärare av rullknivsmodell. I min godtrogenhet trodde jag att det var omöjligt för ens Biltema att misslyckas med två så enkla saker och köpte dom i god tro för typ 25:- st. Ack, va fel jag hade.... efter att ha packat upp dom så kunde jag konstatera att pizzakniven inte roterade utan var så hårt nitad i rullkniven att den var totalt fast även efter mina svordomar och våldshandlingar, och osthyveln den skär 3mm tjocka skivor så den får man väl sätta upp i skruvstycket och trycka till lite försiktigt... Nog fan är det väl hopplöst...Tack och bock Biltema!! ****** Trevligt iallafall att deras tankmätare fungerar, hoppas för er skull att de gör det länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 tja billig skit är hur som just skit... men bra skit.. det e grejer de.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 ...och osthyveln den skär 3mm tjocka skivor... Ost är gott :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maestro7 Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 CITERA(Arrowsmith @ Tuesday 08 April 2008, 10:38 10) ...och osthyveln den skär 3mm tjocka skivor... Så talar en riktig smålänning! :zipped: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Så talar en riktig smålänning! :zipped: :lol: den invitationen till häckling bjuder jag på..... :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts