Zyxx Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Håller på med mina spjällhus och hittade ett luftfilter på hyllan som jag har provmonterat. Kan det funka att köra med 4st av denna typ av filter på spjällhusen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 (edited) Det tycker jag absolut att du kan, passar dom bra så kör på det, såg faktiskt rätt coolt ut, vart har du hittat dom filterna?? Edited February 15, 2008 by Arrowsmith Onödig citering av inlägget direkt ovanför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Fräckt var det, och jag hör ljudet framför mig :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Liten filteryta kan lätt göra motorn lite "astmatisk" en bit upp i registret. Du kan även räkna med att få en viss begränsning av användbar kanalarea eftersom du inte har någon tratt på insuget. Turbolensen runt insugningsmynningen kommer stjäla 8-12% av kanalarean när man inte har tratt finns det nån gammal tumregel som säger. Detta blir inget större problem för dej om du nu inte jagar mycket effekt. Har du tänkt göra det så blir det nog inte optimalt. Lite vassare kamaxlar med mer överlapp så får du en del insugspulsationer också och då kan du även få problem med bränsle standoff med så liten volym i filtret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted February 15, 2008 Author Share Posted February 15, 2008 Luftfilterna som jag har på bilden finns på Duells.se Länk: -----> Duells.se Jag vill bara få igång bilen nu och i framtiden så får jav väl leta mer krut i motorn.. : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 det är för liten filterarea i dem för högre effekter. de klara säkert runt 125hkr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts