Jump to content

Insugs-fläns Zetec


Recommended Posts

Jag har valt att göra det i 10mm alu, skär det i vattenskärare, sen svetsa och till sist planfräsa det för att få en jämn yta, jag hade valt 10mm :thumbsup:

Edited by Jonte
Man behöver inte citera inlägget innan
Link to comment
Share on other sites

Den flänsen som jag har på bild är 4mm.. funkar nog inte så bra då.. :)

Det får bli en ny istället 10mm och efter att svetsen har gort sitt plana av någon mm

Det verkade inte bra med de 4mm men det kunde ha funkat ?

Spjällhuset är från en GSXR 750cc - 1000cc runt 2003 - 2004

Link to comment
Share on other sites

Jag körde med 6 mm stål. men det var i tunnaste laget. Tror att 8-10 mm är bättre.

Min slog sig lite av svetsningen, men jag värmde lite med gassvetsen efteråt och då rätade det ut sig ganska bra.

Link to comment
Share on other sites

jag frågade angående spjällhusen..för jag tyckte mig se likheter men endå inte...har just köpt GSXR 750 -99 spjällhus...

men dina såg ut som dom sítter 2+2..kanske en synvilla mina e ju delbara i 4 sektioner...om man vill....hur gör du med fuel railen??

Link to comment
Share on other sites

Mina går att dela i fyra bitar men jag väljer att bara dela dem i mitten så får man mindre problem med justeringarna till gas-axlen nu får jag bara en att fixa annars tre st... det gäller att göra det lätt för sig..

fuel railen är lika så behöver endast fixa ett nytt rör i mitten annars ska man krångla med tre st rör.. röret i mitten som är på bild är bara itryckt med två o-ringar

och allt hålls på plats med de tre jätte långa skruvar som håller ihop spjällhusen

rail001.jpg

Link to comment
Share on other sites

okey tack för svaret. min fuel rail är lite anorlunda... i ett stycke..får väl göra en ny...

jag har ännu inte kollat cc avståndet på min motor.. swift GTI.. kommer att använda original sprut till en början är tanken..

sedan spjällhus.. får ta och demontera insuget på min andra motor och kolla behovet..

får se om någon har cad filer på insugsplattan så den går att vattenskära.

har dina insug dubbla spjäll??

Link to comment
Share on other sites

Vilken tjocklek behöver man minst ha på flänsen när man ska göra eget insug ?

Jag utgick från 35 mm när jag gjorde mitt insug, men då har jag fäst spridaren direkt i flänsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...