Jump to content

Delar


Challe

Recommended Posts

Är det någon köpt delar från företaget GTS Tuning dom verkar ha väldigt bra priser på delar över lag och bra kvalite är det någon som vet vilka kostnader som tillkommer skatter? andra avgifter ? vad kostar det att frakta från uk. Någon som har ngt exempel ? Är sugen på att beställa lite delar från dom MVH Challe

Link to comment
Share on other sites

När jag har köpt grejer utomslands så har det tillkommit moms både på fraktkostnaden och prylarna. Sen är det 4% tull eller nåt sådant för bildelar, och så läggs det på en hundring eller så för att hantera betalningen av momsen och tullen.. Men detta har varit från USA. Två gånger har det hänt att jag sluppit betala några avgifter alls, men sån tur ska man inte räkna med.

Eftersom UK är med i EU så ska du dock inte betala deras VAT, om jag minns rätt. Kanske inte tullen heller?

Edit: Fel, tvärt om ska det vara. Du betalar VAT men inte moms.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...gArticleId=1930

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

Du slipper både svensk tull och moms när du handlar inom EU, däremot så betalar du deras VAT (moms).

När det gäller GTS Tuning så rekommenderar jag att du söker här på forumet och på locostbuilder.co.uk om det företaget och bildar din egen uppfattning. Det är inte helt lätt att få grejer därifrån.

Link to comment
Share on other sites

Fan, GTS är ett skämt! Akta dig för dom!!

Finns massor med andra SERIÖSA firmor.

Har du några länkar till liknande sidor så vore jag tacksam mvh challe

bara ett exempel så fanns det ett frambroms kit från wilwood komplett med 2 st 4 kolvsok 240 mm borrade ventlerade skivor adaptrar bultar till cortina bolt on för ca 2450:- sek + avgifter komplett låter väldigt billigt men det är ju bra grejor.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Fel, tvärt om ska det vara. Du betalar VAT men inte moms.

Value Added Tax och MervärdesOMsättningsSkatt är samma sak. England har 17,5% och vi har 25%. Således väljer man att betala engelsk VAT. När engelsmän köper saker i sverige är det väl fortfarande så att dom kan välja att få tillbaka den svenska momsen för att istället betala VAT när dom kommer hem. Vid handel utanför EU betalar man moms i bägge länderna..

Link to comment
Share on other sites

:angry: :thumbsdown: :thumbsdown: Jag kan bara säga GLÖM GTS - det är utan tvekan det mest oseriösa bolaget i hela EU

som jag hört,varit, rycktats om. Jag skall själv dit den 5 FEB med följe för att få mina pengar åter

samt se till att byta delar som varit fel levererade.

Det har tagit mig 5 månader säkert 50 samtal och 2 besök från mina vänner i UK för att få hit de delar jag beställt.

Så nu hoppas jag att detta blir min sista kontakt med skämtet Darren.

Det mest otroliga av allt är att hela sändningeng tillslut kom från Rally design som är ett bra bolag - hur de nu kan jobba med Darren eller

vilja riskera att skita ner sig med denna man är för mig en gåta.

GTS har en rad anmälningar mot sig med lyckas att slingra sig undan rättvisans långa arm.

Det är inte utan att man önskar att man kunde lite mer hur man "hackar " en sida det hade varit en fröjd

att slå igen den sidan.

Är det någon köpt delar från företaget GTS Tuning dom verkar ha väldigt bra priser på delar över lag och bra kvalite är det någon som vet vilka kostnader som tillkommer skatter? andra avgifter ? vad kostar det att frakta från uk. Någon som har ngt exempel ? Är sugen på att beställa lite delar från dom MVH Challe
Link to comment
Share on other sites

Alla delar som jag beställt till 7:orna från England har blivit tullfria!

Däremot när jag bestälde delar till Chevan från USA blev det stoppat i tull och

ca: 14 dagar efter att jag fått prylarna kom ett tråkigt inbetalnings kort på moms / Tull! :banghead:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jodå, Darren George samarbetar med Rally Design. De få delar i Rally Design`s katalog (Kitcar marketplace-delen) där art.nr börjar med DAR, är från GTS.

I stort set allt du hittar på GTS hemsida kommer från Rallydesign eller andra, oftast seriösa leverantörer, FÔRUTOM just glasfiberdelar, hans egna ramar och därtill hörande bärarmar.

Om du beställer från Rally Design på måndagen, har du oftast delarna redan på torsdagen. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde delar från Rally design den 11/3 och har inte fått något frakt pris ännu :thumbsdown:

Efter att inte hört något på fem dagar så mailade jag och fick till svar att dom höll på att kolla fraktpriset, men om jag hadde bråttom så skulle jag höra av mig så kunde dom skicka utan att ge ett förhandsbesked på fraktpriset.

Inte för att jag vet hur dom gör i England men i Sverige tar det väl ca 2 minuter att få fram ett fraktpris om man ansträngersig lite.

Link to comment
Share on other sites

En liten fråga till vad händer om ngt skulle vara defekt vid ankomst till mig som köpare får man betala returfrakt sen samma regler som här ? Eller är det svårt att hävda att det är garantifel?

Challe

Link to comment
Share on other sites

Japp, Men brukar få betala frakten tillbaka till leverantörern. Sen betalar leverantören frakten till dig när grejen är lagad/utbytt.

Till england är det inga problem. Det är värre till USA, med alla olika koder och prylar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det tog mig cirka 7 månader att få glsfiberdelar från GTS..........trots utlovade 4 veckor! Inte ett samtal som sa "ursäkta att det kommer att dröja etc".

Han skiter i telefonen samt skiter i sina kunder - kort och gott!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag undrar hur länge Rally Design har tålamod att samarbeta med Darren.

Beställde ett lass prylar 8/6 och det brukar bara ta tre-fyra dagar så är det levererat.

Efter en försynt mailfråga om vad som felade fick jag svaret att det var några delar som inte fanns i lager just nu men väntades komma om några dagar.

Gemensam nämnare för de restade sakerna: detaljnumret börjar med DAR.

Jag har gett upp hoppet om at få grejorna innan hösten.

Det går fort att sabba en firmas renommé och det hoppas jag RD tänker på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...