mickebo Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Kul är den............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 fler kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 (edited) visst ja Edited January 20, 2008 by mickebo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Åh, ett litet bagageutrymme! Ser fint ut det där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
badbeemerboy Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Håller med coffe om att det var verkligen fint med ett bagageutrymme. Har oxå funderat på det. Hur har du löst det med tank osv? Bilder på det? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Fortfarande snygg! Hur många mil blev det förra sommaren? Vad är det för kylare du använt? :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Avgassystemet var en fin detalj. Hur är det gjort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 Bagaget sitter ovanför tanken. Så det var inga problem att bygga men tanken rymmer inte mer än 20 liter. Jag besiktigade den 15/5 sen hann jag med 200 mil till midsommar, sen regnade det mest......... Kylaren är helt byggd efter mått, en pensionerad kylarrenoverare i trakten fixade den till mig. Är gjord i mässing och koppar så den väger en del. Men jag har lite problem med att få ner tempen, den ligger på ca 100 grader och då har jag inte smiskat den riktigt än. Så jag får väl se om det funkar efter en dag på Knutstorp. Avgasröret är byggt på rostfria delar från raka rör. Extraktorröret är original men ombyggd för att mynna ut på vänstersidan, rörlängderna blev lite korta och det blev 4-1 isf 4-2 men om jag tappat nåt så är det vrid och jag tycker det räcker... Själva röret är 3 " som går in i en ljuddämpare som är 2" invändigt och 4" utvändigt, sen har jag konat till den både utvändigt och invändigt (det är den tjockare delen vid bakskärmen) sen smiter ett 2" rör bak och går in i en ljuddämpare med in och utlopp i samma gavel. Allt blev godkänt i ljudmätningen utan något "fusk", men vid 6000 varv är det knappast godkänt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders S Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 mickebo vart är bakljusen inhandlade? Har sätt dessa i england men finns det någon återförsäljare i Sverige som har dessa eller något liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Men jag har lite problem med att få ner tempen, den ligger på ca 100 grader och då har jag inte smiskat den riktigt än. Så jag får väl se om det funkar efter en dag på Knutstorp. Hur kommer luften ur motorrummet när den passerat igenom kylaren? Tror det skulle bli mycket bättre om du öppnar lite på sidorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted January 24, 2008 Author Share Posted January 24, 2008 Bakljusen har jag handlat i England. Luftutsläpp har jag inte tänkt på, det ska provas. Annars har jag tänkt sätta sidor vid kylaren så luften måste gå genom den. Jo då Johan visst ska vi köra! det hänger på DIG, skruva på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.