Jump to content

Lådbilen


mickebo

Recommended Posts

Bagaget sitter ovanför tanken. Så det var inga problem att bygga men tanken rymmer inte mer än 20 liter.

Jag besiktigade den 15/5 sen hann jag med 200 mil till midsommar, sen regnade det mest.........

Kylaren är helt byggd efter mått, en pensionerad kylarrenoverare i trakten fixade den till mig. Är gjord i mässing och koppar så den väger en del. Men jag har lite problem med att få ner tempen, den ligger på ca 100 grader och då har jag inte smiskat den riktigt än. Så jag får väl se om det funkar efter en dag på Knutstorp.

Avgasröret är byggt på rostfria delar från raka rör. Extraktorröret är original men ombyggd för att mynna ut på vänstersidan, rörlängderna blev lite korta och det blev 4-1 isf 4-2 men om jag tappat nåt så är det vrid och jag tycker det räcker...

Själva röret är 3 " som går in i en ljuddämpare som är 2" invändigt och 4" utvändigt, sen har jag konat till den både utvändigt och invändigt (det är den tjockare delen vid bakskärmen) sen smiter ett 2" rör bak och går in i en ljuddämpare med in och utlopp i samma gavel.

Allt blev godkänt i ljudmätningen utan något "fusk", men vid 6000 varv är det knappast godkänt...

Link to comment
Share on other sites

Men jag har lite problem med att få ner tempen, den ligger på ca 100 grader och då har jag inte smiskat den riktigt än. Så jag får väl se om det funkar efter en dag på Knutstorp.

Hur kommer luften ur motorrummet när den passerat igenom kylaren?

Tror det skulle bli mycket bättre om du öppnar lite på sidorna.

Link to comment
Share on other sites

Bakljusen har jag handlat i England.

Luftutsläpp har jag inte tänkt på, det ska provas. Annars har jag tänkt sätta sidor vid kylaren så luften måste gå genom den.

Jo då Johan visst ska vi köra! det hänger på DIG, skruva på!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...