Sword Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Efter att ha läst den andra tråden om att köpa ny bil blev jag inspirerad att lägga ut en blänkare om vår julklapp till oss själva! Slog till på ebay i mellandagarna. Just idag ska den köras från Sun Valley till Stanton för att lastas i container och sedan skeppas till Stockholm. http://www.garaget.org/sword7 Måste ju ha något att åka i medan vi bygger... :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 köper ni en saab från utlandet ? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sword Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 köper ni en saab från utlandet ? :unsure: Jajemensan! Rostfri och 60.000 billigare än här hemma. Dessutom är gula viggen cab MYCKET ovanliga i Sverige. Det finns förmodligen 2-4st i Sverige idag. 34st tillverkades totalt enligt en uppgift på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Viggen Cab måste ju vara en av de mest övermotoriserade bilarna som någonsin byggts. Har kört ett par "in the line of duty", som amerikanerna säger. Kuriosa är att den gula färgen inte av någon anledning inte gick att lägga i måleriverkstaden i trollhättan så även de täckta Viggen i gult byggdes i Nystad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 SAAB är ingen bil har jag fått lära mig av en SAAB tokig kompis, så jag undrar vad det är som ni köpt ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sword Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 SAAB är ingen bil har jag fått lära mig av en SAAB tokig kompis, så jag undrar vad det är som ni köpt ;) Hehe... Jag bruka alltid hävda "Den snabbaste SAABen har Volvo motor...." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Hur går det, har den landat i sverige än? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts