TBO Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Hej! Jag går i tankar om att bygga en 7:a så fort huset och garaget är färdig byggt. Problemet är bara att jag inte har någon svets vilket står på inköps listan. Någon som har tips på vad man ska köpa? Jag vill kunna svetsa ramen till en 7:a samt kunna rost laga lite andra gammla bilar. Det är bra om den inte äter ett allt förstort hål i pånboken. // Tobbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Tjena. Funderar själv på att köpa en MIG men tyvärr verkar alla svetsar under 8 lök vara helt kass. 140A med 5% intermittens (eller vad det heter) är ju inget att hänga i julgranen. Har jobbat med min styvfars ESAB 250 (tror den heter smashweld) vilken funkar super men som gör ett fett hål i plånkan. HAr kollat både Jula och Feltema men det verkar vara svårt att komma under 8 lök:-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Jag är supernöjd med min ESAB C170 från Jula, men den kostar 8000:-. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 (edited) har man inte råd skall man köpa dyrt=en gång redigt... (Esab 220amp 3 fas givetvis, min egen mycket bra fungerande svets.) vissa saker måste kosta för att vara bra. en bra svets har ju oxå ett andrahandsvärde.. Edited November 19, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TBO Posted November 19, 2007 Author Share Posted November 19, 2007 Det bli nog en ESAB C170.. Nu gäller det bara att jobba över så man får lite extra cash.. Svetsen kostar ju 8 papp sen ska man ju ha en gas behållar för ca 2 papp till.. Det är väl bara att bita i det sura.. eller betala och se glad ut som jag brukar säga.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 jag köpte min svets beg av en firma som säljer svetsar.. ny servad med alla slitdelar bytta med ny 15kg rulle tråd 7450kr gastuben ,friköpt köpte jag på blocket för 1000kr.. går ibland att hitta till vetiga priser bara man e snabb.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Jag hittade en ESAB 180 Smashweld för 4000kr inklusive en full flaska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Ja det är riktigt. satsa på en 3-fas och se om du hittar beg. hör med de som säljer svetsar om de bytt in eller vet om någon. hör på verkstäder motorklubbar etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts