Jump to content

Köpa Svets

TBO

Recommended Posts

Hej!

Jag går i tankar om att bygga en 7:a så fort huset och garaget är färdig byggt. Problemet är bara att jag inte har någon svets vilket står på inköps listan.

Någon som har tips på vad man ska köpa?

Jag vill kunna svetsa ramen till en 7:a samt kunna rost laga lite andra gammla bilar. Det är bra om den inte äter ett allt förstort hål i pånboken.

// Tobbe

Tjena.

Funderar själv på att köpa en MIG men tyvärr verkar alla svetsar under 8 lök vara helt kass.

140A med 5% intermittens (eller vad det heter) är ju inget att hänga i julgranen.

Har jobbat med min styvfars ESAB 250 (tror den heter smashweld) vilken funkar super men som gör ett fett hål i plånkan.

HAr kollat både Jula och Feltema men det verkar vara svårt att komma under 8 lök:-(

har man inte råd skall man köpa dyrt=en gång redigt... (Esab 220amp 3 fas givetvis, min egen mycket bra fungerande svets.)

vissa saker måste kosta för att vara bra. en bra svets har ju oxå ett andrahandsvärde..

Edited by Michael Th

Det bli nog en ESAB C170.. Nu gäller det bara att jobba över så man får lite extra cash..

Svetsen kostar ju 8 papp sen ska man ju ha en gas behållar för ca 2 papp till..

Det är väl bara att bita i det sura.. eller betala och se glad ut som jag brukar säga..

jag köpte min svets beg av en firma som säljer svetsar.. ny servad med alla slitdelar bytta med ny 15kg rulle tråd 7450kr

gastuben ,friköpt köpte jag på blocket för 1000kr.. går ibland att hitta till vetiga priser bara man e snabb..