Kenped Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Hej Har precis som många andra hängt här ett tag och snappat åt mig massor av tips och ideer. Men har på grund av min mek plats varit lite tveksam till att presentera bygget ( tjuven har ju också internet ). För er som blir imponerade av skjulet så har tyvärr ritningarna försvunnit. :hypocrite: Men nu när sjuan e på väg till ett annat ställe för diverse svets jobb så är det nog fritt fram. Hur som helst det jag bygger e en Westfield försängt sittbrunn, bredare främre länkarmar, 2,0 Zetec som kommer att få smaka turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 snyggt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Instämmer Alltid snyggt med svart :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 Tackar! Jo, svart e alltid tacksamt. SFRO 1 e avklarad för snart 3 månader sen,det var där som möjligheten till turbo kom upp, jag hadde en liggandes och vi räknade tillsammans fram lite siffror som jag skulle försöka hålla mig till och det verkade riktigt lovande. Har gjort ett första test och den gick klockrent med 0,4 i ladd. Det som närmast står på tur e tillverka avgassytem, kollapsbar styrstång, fäste för intercooler och ev. rollbar. Mvh Kenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Snygg bil!! Mölndal börjar bli Se7en tätt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Fin bil! :thumbup: En fråga, är bärarmarna fram från Westfield? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Ja, dom e från Westfield som tillval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Ser bra ut :thumbsup: . Lite mer bilder kanske ? :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Här kommer några bilder. Men lägg inte för stor vikt vid tillfälliga rör o slang dragningar bara, just nu handlar projektet bara om att försöka få allt att funka ihop. Resten kan man blinga till sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Jag har oxå Westfields breda bärarmar fram, däremot måste jag lossa övre spindelleden varje gång jag vill ändra camber vilket du verkar slippa. Får höra med Bosse om det går att uppdatera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Kimmen, det kan gå att lösa. Om du får negativt besked av Bosse kan du höra av dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 (edited) Finns det att få med "riktig" justering för bärarmarna bak också? Vad är det för ett stag som går parallelt med coilovern? Ser att det ansluter till någon pivotmojäng. Är det till någon ny sorts kränghämmare? Edited October 24, 2007 by Megablade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Det är till krängaren när man har breda framvagnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 sitter inte stötdämparen upp och ner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 25, 2007 Author Share Posted October 25, 2007 Dom måste sitta åt det hållet, annars tar fjädern emot vaggan som håller krängningshämmaren. Och kan man vända stötarna så är det väl bättre att ha dom åt det hållet, mindre ofjädrad vikt. rätta mig gärna om jag har fel. :image018: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 troligtvis så fungerar de inte som de ska på det hållet oljetanken sitter nu upptill och likaså reglerventilen. troligtvis så får du in luft där. hör med Dampertech i England om detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 25, 2007 Author Share Posted October 25, 2007 http://www.roadster.se/Front%20inboard%20A...r%20fitting.pdf Här e i allafall monteringsanvisningarna för krängningshämmaren, och scrollar du neråt lite till sid 7 så ser man att det är så dom ska monteras. Och enligt dom uppgifter jag fått så skall dämparna gå att monteras "upp o ner". Skulle det visa sig vara fel och jag får problem senare så får leverantören skaka fram ett par som funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Funkar säkert, men försäkerhets skull så kolla med tillverkaren att så är fallet. Roadster bil sa även att GAZ-dämparna gick att montera upp & ner, men enligt tillverkaren så var man tvungen att ange det vid beställning för nån speciell luftning eller vad det var... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 26, 2007 Author Share Posted October 26, 2007 Ok. Skall kolla upp det direkt på måndag, för det e just Gaz jag har. Det var ju inte så dumt att lägga upp en tråd här nu får jag kanske en lösning på ett problem jag inte ens visste att jag hadde..... Än. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Här är en länk till en på rejsa med dämpar problemet. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3916...p;highlight=gaz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenped Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Jag tolkar det som att lösningen skulle kosta 300 kr + frakt, men annars e det ok. Tack Thomas och Kimmen som tog upp problemet, och löste det med. Hadde kunnat bli en obehaglig överaskning om en luft bubbla gör att man helt plötsligt tappar dämpning på ena eller båda sidor vid hård inbromsning eller kurv tagning. För det e väl så ni menar problemet hadde visat sig? Mvh Kenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.